0

 

پیش‌درآمدی بر مطالعه نظریه ادبی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

“کتاب حاضر، نوشته “راجر وبستر “مدیر گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه لیورپول جان مورز در انگلستان است .هدف نویسنده این بوده است که راهنمایی مقدماتی، درباره عمده‌ترین موضوعات نظریه ادبی و کاربرد آنها، در بحث‌های نقادانه ادبیات، فراهم آورد ….وی برای تبیین مفاهیم نظری، ابتدا از اصطلاحات متداول‌تر و آشناتر استفاده کرده [است] .

“ساختارگرایی، فرمالیسم روسی، مکتب باختین، نظریه زبان شناسانه رومن یاکوبسن، روایت شناسی :نقد مارکسیستی، فمینیسم، نقد روان کاوانه و واسازی از جمله نظریه‌ها و مفاهیمی هستند که نویسنده آنها را تبیین نموده است .فصل‌های اصلی کتاب عبارت‌اند از : نظریه ادبی چیست؟، زبان و روایت جامعه و فرد (طبقات اجتماعی، ایدئولوژی جنسیت، ذهنیت، و مناسبات متنی) .

این کتاب نوشته راجر وبستر، مدیر گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه لیورپول جان مورز در انگلستان است. هدف نویسنده آن بوده که راهنمایی مقدماتی درباره عمده‌ترین موضوعات نظریه ادبی و کاربرد آنها در بحث‌های نقادانه ادبیات فراهم آورد.

از جمله محاسن این کتاب، آن است که نویسنده برای تبیین مفاهیم نظری، ابتدا از اصطلاحات متداول‌تر و آشناتر استفاده کرده و بنابراین خواننده ناآشنا با مباحث نقد ادبی جدید راحت‌تر می‌تواند بحث‌های کتاب را دنبال کند.

ساختارگرایی، فرمالیسم روسی، مکتب باختین، نظریه زبان‌شناسانه رومن یاکوبسون، روایت‌شناسی، نقد مارکسیستی، فمینیسم، نقد روان‌کاوانه، واسازی و … از جمله نظریات و مفاهیمی هستند که نویسنده آنها را به زبانی فهمیدنی برای خوانندگان ادبیات تبیین کرده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

راجر وبستر

مترجم

الهه دهنوی

تعداد صفحات

203

حجم (مگ)

5.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌81-49860
سرشناسه وبستر، راجر، م –
Webster, Roger
عنوان و نام پدیدآور پیش‌درآمدی بر مطالعه نظریه ادبی‌/ نویسنده راجر وبستر؛ مترجم الهه دهنوی‌؛ ویراستار حسین پاینده‌
مشخصات نشر تهران‌: روزنگار، 1382.
مشخصات ظاهری [ب‌]، ص 189
فروست (مجموعه نظریه و نقد ادبی‌1)
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌
یادداشت این کتاب در سال 1380 با ترجمه مجتبی ویسی تحت عنوان "درآمدی بر پژوهش نظریه‌ی ادبی‌" توسط نشر سپیده سحر منتشر شده است‌
یادداشت عنوان اصلی‌: Studying literary theary: an introduction.
یادداشت کتابنامه به‌صورت زیرنویس‌
عنوان دیگر درآمدی بر پژوهش نظریه‌ی ادبی‌
موضوع نقد — راهنمای آموزشی‌
شناسه افزوده دهنوی‌، الهه‌، مترجم‌
رده بندی کنگره PN86/و2د4 1382
رده بندی دیویی 801/9507

دیدگاهی دارید؟