0

 

پیش نویس دستورالعمل اجرایی پیوند برنامه های کنترل اچ آی وی و سلامت باروری


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

با هدف حذف انتقال اچ آی وی و سیفیلیس از مادر به نوزاد این مجموعه، راهنمای اصول کلی و سیاست های کشوری در زمینه پیوند برنامه های سلامت باروری و کنترل اچ آی وی می باشد که بر اساس رهنمودهای این مستند، امکان اجرای فعالیت های پیش بینی شده در برنامه در سطوح محیطی فراهم گردد.

این راهنما جهت استفاده کلیه کارکنان بهداشتی درمانی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی و مراکز ارئه دهنده خدمات ،HIV کارشناسان ایدز و کارشناسان سلامت خانواده تهیه شده است. این راهنمای عمل جهت مراکز پایلوت تدوین شده و پس از اجرای پایلوت، بر اساس اطلاعات و تجربیات کسب شده راهنمای عمل کشوری تدوین می گردد. هدف از ارائه این راهنمای عمل آنست که خوانندگان بتوانند:

۱- موارد مبتلا به HIV و سیفیلیس و افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا را شناسایی کنند و اقدامات لازم به منظور پیشگیری از انتقال HIV در زنان و انتقال از مادر به کودک را انجام دهند. ۲- از بارداری برنامه ریزی نشده در مراجعه کنندگان به ویژه افراد مبتلا به HIV پیشگیری کنند. ۳- توصیه به استفاده از محافظت دوگانه (استفاده از روش پیشگیری از بارداری مناسب و استفاده از کاندوم برای پیشگیری همزمان از بارداری و انتقال HIV و بیماری های آمیزشی در افراد در معرض بیشترین خطر و افراد HIVمثبت) نمایند. ۴- پیشگیری از انتقال HIV/AIDSو بیماریهای آمیزشی را به افراد در آستانه ازدواج آموزش دهند. ۵- جلوگیری از انتقال HIVو بیماری های آمیزشی را به زوجین آموزش دهند. ۶- انجام آزمایش HIVرا با رویکردی مناسب در هر یک از محورهای چهارگانه توصیه کنند. ۷- درمان ضدرتروویروسی را برای مادران باردار مبتلا به HIVشروع کنند. ۸- موارد مبتلا به سیفیلیس را درمان کنند. ۹- مراجعه کنندگان واجد شرایط را به طور کامل پیگیری نمایند. ۱۰- روش زایمان ایمن را به مادران باردار مبتلا به HIV توصیه و شرایط مناسب برای پذیرش و ارجاع آنان مهیا کنند. ۱۱- بعد از زایمان، نوزادان متولد شده از مادر مبتلا را جهت درمان پیشگیرانه ضدرتروویروسی برای نوزاد و نیز سایر مراقبتهای لازم (آزمایش، واکسیناسیون، تغذیه) پیگیری نمایند. ۱۲- تسهیل در ارجاع مادر HIV مثبت برای برخورداری از خدمات و برنامه های حمایتی سازمان های ذیربط همکار فراهم گردد

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تعداد صفحات

60

حجم (مگ)

0.6

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟