0

 

کتابشناسی داستان کوتاه


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

درآمدی بر کتاب:
کتابشناسی حاضر بر پایه بررسی و تدوین فهرست “داستان کوتاه” طرح ریزی شده و انجام یافته است. اما به هنگام گردآوری و تنظیم فهرست داستانها، سنجش کیفی آنها به عنوان داستان کوتاه نه منطقا کار درستی می نمود و نه عملا ممکن بود. بنابراین این کتابشناسی نمی تواند صرفا دربرگیرنده آثاری باشد که جز در قالب داستان کوتاه به معنی مترادف با short story یا nouvelle نمی گنجند.
در گزینش یک نوشته عمدتا ادعای یک نویسنده یا مترجم ملاک قرار گرفته است. گرچه پاره ای از موارد این ادعا روشن و دقیق نبوده است. بدینگونه این کتابشناسی گاه از نظر کیفی انواع دیگر ادبی چون طرح، طنز، روایت، حکایت و… را نیز به ناچار دربرمیگیرد و از جهت کمی طیفی از طرح های نیم صفحه ای و آنچه را که در ادبیات فرنگی short short stoyr نامیده می شود تا آنچه را که short novel نام دارد، شامل است.

داستانهای دنباله دار نشریه ها در صورتیکه حداکثر تا ۵ شماره پایان یافته باشند و داستانهای مجموعه داستانها حداکثر تا ۱۰۰ صفحه، صرف نظر از قطع کتاب و اندازه حروف، بررسی و فهرست شده اند. گستره زمانی محدود نیست.

به بیان دیگر سعی بر آن بوده تا همه داستانهای ایرانی و فرنگی که از آغاز پیدایی این ژانر ادبی در صحنه ادب ایران تاکنون در نشریه های ادبی و کتابها به چاپ رسیده اند، مورد بررسی قرار گیرند…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فرشته مولوی

تعداد صفحات

504

حجم (مگ)

6.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟