0

 

کتابشناسی موضوعی خلیج فارس


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتابشناسی موضوعی خلیج فارس (فارسی و عربی، کتابها، مقاله ها، رساله ها، اسناد و مدارک)

هدف کتابشناسی حاضر گردآوری مشخصات بیشترین اطلاعات و مدارک مربوط به مباحث مختلف خلیج فارس، اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی، تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، کشتیرانی و سایر مباحث علمی منطقه به طور عام و نیز مسائل کشورهای همجوار آن به طور خاص به زبان فارسی و عربی است. به عبارت دیگر منابع و اسناد و مدارک مربوط به کلیه مسائل خلیج فارس و در تمام زمینه ها گردآوری شده است.

کشورهای همجوار خلیج فارس هشت کشور: امارات عربی متحده، ایران، بحرین، عراق، عربستان سعودی،عمان، قطر و کویت هستند که این خلیج را با سرزمینهای خود محصور و مشخص کرده اند. در راه نیل اه هدف: گردآوری بیشترین اطلاعات و مدارک، مربوط به خلیج فارس از نظر زمانی، موضوع، و شکل مدارک، و نیز محل کسب اطلاعات، محدودیت خاصی را در نظر گرفته نشده است.

این کتابشناسی شامل مشخصات حدود ۴۷۵ کتاب فارسی، ۶۰۰ کتاب عربی، ۱۳۰ رساله تحصیلی فارسی و عربی، ۲۲۵۰ مقاله، گزارش علمی و اداری، سند و مدرک، جزو های درسی، نقشه، سخنرانی، کنفرانس و سمینار فارسی و عربی و جمعه ۳۴۵۵ منبع است که بر اساس موضوعی و با توجه به تنوع مسائل منطقه، طبقه بندی شده اند. ضمنا حدود ۹۰۰ منبع فارسی و عربی نیز با توجه به محتوای موضوعی در برخی قسمت ها تکرار شده اند. دوره تاریخ نشر منابع گردآوری شده در این مجموعه، از آغاز نشر تا پایان سال ۱۳۶۷ را شامل می شود….

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

بیژن اسدی

تعداد صفحات

463

حجم (مگ)

16.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

ناشر: اداره نشر وزارت امور خارجه
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 955.735016
سال چاپ: 1368
تعداد صفحات: 456
قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)

دیدگاهی دارید؟