2

 

کوروش کبیر


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

در صد سال اخیر تاریخ باستان ملل شرق و به‌خصوص تاریخ کلده و آشور و مصر و ایران باستان پیروان و طلاب زیادی در کشورهای مغرب‌زمین پیدا کرد و جمعی کثیر از مورخان و مستشرقان و دوست‌داران کشورهای شرق به تالیف کتب بزرگ تحقیقی دست زدند و یک‌باره از بسیاری مجهولات تاریخ باستان پرده برداشتند.

صدها مستشرق و مولف در زوایای کتاب‌خانه‌ها و موزه‌های بزرگ به مطالعه و تحقیق پرداختند و گنجینه‌ای از علم و ادب ایجاد کردند که برای ما ایرانیان جای بسی فخر و مباهات است. از جمله این مستشرقان جوان که مانند اسلاف خود در این جهان پرآشوب از لذایذ مادی چشم پوشیده و در کنج کتاب‌خانه‌ها و زوایای موزه‌ها به روشن کردن گوشه‌ای از تاریخ جهان پرداخته‌اند، آقای آلبر شاندور فرانسوی است که کتاب حاضر از تالیفات او است.

مولف دانشمند که از مستشرقان و مورخان معاصر فرانسوی است برای تهیه این کتاب از تمامی مدارک و اسناد موجود استفاده کرده است و فقط در ضمن مطالعه است که می‌توان به میزان رنج و زحمتی که برای مراجعه به اسناد مختلف بر خود هموار کرده است، پی برد.
در سرفصل کتاب، دنیایی جدید به ما معرفی می‌شود. دنیایی پرآشوب و پرهیجان، دنیایی که در آن زور حکومت دارد، شهرهای عظیم به دست غارت سپرده می‌شود و بقایای آن طعمه حریق می‌گردد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آلبر شاندور

مترجم

محمد قاضی

تعداد صفحات

431

حجم (مگ)

12.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟