0

 

کیمیای سخن


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کیمیای سخن (پانزده گفتار درباره ادبیات ایران و جهان)

((کیمیای سخن)) حاوی پانزده گفتار درباره ادبیات ایران و جهان است که در چهار بخش کلی، ((نظریه‌های ادبی))، ((نقد شعر))، ((نقد داستان)) و ((نقد نمایش‌نامه)) نظام یافته است .
در این کتاب با استناد به نظریه‌های جدید ادبی منتقدانی چون((ژاک لاکان))، ((تزوتان تودروف))، ((ژاک دریرا))، ((میخائیل باختین))، ((میشل فوکو))، ((رومان یاکبسون)) و ((رولان بارث)) بررسی و تحلیلی از شعر، نمایش‌نامه و داستان‌های ایرانی و خارجی و به طور کلی ادبیات جهان فراهم می‌آید .
خواننده در فصل‌های آغازین کتاب با نظریه‌های جدید ادبی مانند ((شالوده شکنی))، ((ادبیات شگرف))، رمان‌های((تک آوایی)) و ((چند آوایی)) آشنا می‌شود، سپس با مقایسه ادبیات ایران و جهان و بررسی تطبیقی آن، به ویژگی‌های اثر ادبی ارزشمند پی می‌برد .
سپس در کتاب مسائلی چون((رسالت اجتماعی)) و ضرورت آن در روند تکامل ادبیات و هنر بررسی و ارزیابی می‌گردد .در فصل‌های دیگر با عنایت به نظریه‌های جدید نقد ادبی، از نقش هنرمند و منتقد در رویارویی با هنر و ادبیات سخن به میان آمده، یافته‌های تازه در نقد ادبی جدید مانند ((بازنگری)) و مفاهیمی نظیر آن ارزیابی می‌شود .کتاب با تحلیلی از شعر ایران و جهان و چند داستان ایرانی و خارجی، نیز یک نمایش‌نامه مشهور انگلیسی به پایان می‌رسد .
عناوین برخی فصل‌ها که برگرفته از نام مقالات است بدین قرار است : ((هنرمند کیمیاگر است نه زرگر))، ((قصه روان‌شناختی نو))، ((سرگذشت زن ایرانی در گذشته تاریخی))، ((نقد اسطوره‌ای سال بلوا))، ((عشق و عقل در شعر کمینز)) و ((نوشته‌های سیاسی کافکا)) .گفتنی است این مقاله‌ها مجموعه‌ای است از سخنرانی‌های دکتر((بهرام مقدادی)) .در پایان، منابع و کتاب‌شناسی مقالات به چاپ رسیده است .

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

بهرام مقدادی

تعداد صفحات

315

حجم (مگ)

3.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌78-5187
عنوان و نام پدیدآور کیمیای سخن (پانزده گفتار درباره ادبیات ایران و جهان‌)/ نوشته بهرام مقدادی‌
مشخصات نشر تهران‌: هاشمی‌، 1378.
مشخصات ظاهری ص 311
یادداشت کتابنامه‌: ص‌. [303] – 307؛ همچنین به‌صورت زیرنویس‌
عنوان دیگر پانزده گفتار درباره ادبیات ایران و جهان‌
موضوع مقاله‌های فارسی — قرن 14
موضوع ادبیات — مقاله‌ها و خطابه‌ها
موضوع ادبیات فارسی — مقاله‌ها و خطابه‌ها
رده بندی دیویی 4فا8/62م‌719ک 1378
رده بندی کنگره PIR8223/ق‌23آ14 1378
سرشناسه مقدادی‌، بهرام‌، –
وضعیت فهرست نویسی فهرستنویسی قبلی‌

دیدگاهی دارید؟