0

 

کیهان بچه ها – شماره ۸۵۳ – مرداد ۱۳۵۲


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کیهان بچه‌ها مجله‌ای ویژهٔ کودکان است که مؤسسهٔ کیهان آن را به عنوان قدیمی ترین مجله کودک و نوجوان ایران از تاریخ پنج شنبه ششم دی‌ماه سال ۱۳۳۵ در تهران منتشر کرده‌است. نخستین سردبیر این نشریه نویسنده معاصر جعفر بدیعی بود. این هفته‌نامه از سال ۱۳۵۷ و بعد از پایان اعتصابات سراسری مطبوعات، سری جدید خود را آغاز نمود. جعفر بدیعی صاحب‌امتیاز و سردبیر و عباس یمینی شریف مشاور این مجله بودند.

سکان هدایت کیهان بچه‌ها از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۹۲ بر عهدهٔ امیرحسین فردی بود که توانست با فراخوان نویسندگان کودک و نوجوان از هر طیف، سن و سلیقه، دوران درخشان این هفته‌نامه را خلق کند که تربیت بسیاری از نویسندگان پرتوان و خلق بسیاری آثار فاخر حوزهٔ کودک و نوجوان، یادگار آن دوران بوده‌است.

داستان‌های دنباله‌دار برای کودکان و داستان‌های مصور و جدولِ کودکان از قسمت‌های جالب این مجله بود. ضمیمهٔ شاپرک، که مخصوص خردسالان است نیز همراه کیهان بچه‌ها و در صفحات میانیِ آن چاپ می‌شود.

در این شماره می‌خوانیم:
یادداشت / دلقک سیرک / سفر به ستارگان (کمیک) / هنر و کار بچه‌ها / سفر به ماه / فرشته نجات / شوخی و خنده / اشتباه عجیب / بازی و سرگرمی / یک مغز الکتریکی بسازید / خواهران حسود – قسمت سوم / فضانوردان در ماه (جلد ۱۲ از سری دن کوپر) / جدول حل کنید / خلبان بی‌باک – قسمت ۲۱۷ / پست بچه‌ها / در انتظار مرگ / بازگشت تارزان (کمیک) / شش هفته در جهنم / چرا؟ چطور؟ چه وقت؟ / منظره کوچه تماشائی‌تر است. (کمیک)

یادداشت: اولیاء گرامی:
روی سخن ما با شماست. شما که پایه گذاران اولین بنای سعادت فرزندانید. میدانید که دانش چون چراغ است و باید همواره فرا راه زندگی باشد.
پیش از این، جویندگان علم با زحمت زیاد می‌خواندند و می‌آموختند، اما امروز آنقدر وسیله زیاد است که زحمت پویندگان راه دانش را به حداقل رسانیده است. اگر تا چند سال پیش لازم بود که یک جویای دانش بار سفر بربندد و خود را به کتابی و کتابخانه‌‌ای برساند، امروز کتاب راه می‌افتد و به خانه او می‌آید.
میدانید آنکس که بیشتر میخواند بیشتر میداند؛ اما باید دید که چه میخواند و دانایی او در چه راهی زیاد میشود. در راهی است که به مردم فایده می‌رساند یا برعکس.
وادار کردن بچه‌ها به خواندن بعضی مطلب‌های علمی و ادبی، بسیار مشکل است چون بچه‌ها هر نوع مطلبی را دوست ندارند؛ اما شما میتوانید اطمینان داشته باشید که مطالب کیهان بچه‌ها با اینکه علمی و ادبی و آموزنده و راهنماست، به علت رنگها و نقشهای زیبایی که دارد مورد پسند بچه‌ها است.
و نویسندگان ما همیشه سعی دارند که بهترین وشیرین‌ترین مطالب را برای فرزندان شما انتخاب ودست چین کنند مطالبی که به دانش آموز رهنمون باشد و آنان را واقع بین و پشتکار دار و با محبت بار بیاورد.
ما همیشه کوشش کرده‌‌ایم که تا آنجا که مقدور است بهترین مجله را برای عزیزان شما فراهم کنیم و تا حدودی هم موفق بوده‌‌ایم و بازهم برای خود آرزوی توفیق بیشتری در این خدمت داریم.
از توجهی که به مجله کیهان بچه‌ها دارید سپاسگزاریم

دیگر نسخه های کیهان بچه ها

توضیحات تکمیلی

نویسنده

شورای نویسندگان

تعداد صفحات

52

حجم (مگ)

94

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

صاحب کیهان: دکتر مصطفی مصباحزاده
مدیر کیهان: عبدالرحمن فرامرزیصاحب امتیاز کیهان بچه ها: جعفر بدیعی

دیدگاهی دارید؟