0

 

گفتار در روش به کار بردن عقل


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مهمترین کتاب فلسفی دکارت و یکی از مهمترین کتب فلسفی موثر بر علم و فلسفه ی اروپا رساله ای است بنام گفتار در روش به کار بردن عقل(خرد) که توسط مرحوم محمدعلی فروغی به زیبایی به پارسی برگردان شده است.و از همین روی است که دکارت را پدر فلسفه ی مدرن می خوانند چرا که تاثیرش بر علم و فلسفه بعد از خود غیر قابل انکار است.
اهمیت دکارت در تاریخ فلسفه بسیار مهم است چرا که وی پدر فلسفه جدید و موسس راسیونالیسم هست و فلاسفه ای چون لایبنیتس و اسپینوزا کاملاً متاثر از آراء وی هستند، البته برای شناخت هر یک از فلاسفه باید تاریخ ما قبلی آنها را و زمانی که در آن زیست میکنند را به خوبی شناخت چرا که به قول راسل فیلسوف انگلیسی فلاسفه هم فرزندان زمان خود هستند.

اهمیت این جریان را مرحوم محمد علی فروغی به ما نشان میدهد وی در ابتدا قصد ترجمه گفتار در روش را داشت اما دید پیش نیاز آن دانستن تفکرات ما قبل آن و زندگی و زمانه دکارت میباشد پس سیر حکمت در اروپا را نگاشت. یعنی کتاب سیر حکمت تا حدود زیادی طفیلی وجود این رساله ی دکارت است!

توضیح:

این رساله،ضمیمه کتاب بزرگ محمدعلی فروغی با عنوان سیر حکمت در اروپا است،که توسط انتشارات نیلوفر با تصحیح و حاشیه نویسی امیر جلال الدین اعلم در ۷۰۰ صفحه منتشر شده است،ما برای حق نشر از گذاشتن کل کتاب معذوریم،لکن ۶۰ صفحه از کتاب را،که شامل رساله ی بی همتای دکارت می شود،به صورت پی دی اف آماده کرده ایم کسانی که تمایل دارند،برای خریدن این اثر نفیس،به انتشارات نیلوفر مراجعه کنند.

– این فایل تنها ۶۰ صفحه از ۷۰۰ صفحه سیر حکمت را داراست،کسانی که تمایل دارند،برای خریدن این اثر نفیس،به انتشارات نیلوفر مراجعه کنند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رنه دکارت

مترجم

محمدعلی فروغی

تعداد صفحات

61

حجم (مگ)

3.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟