0

 

گل آقا: گزیده دو کلمه حرف حساب – جلد ۲


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

سالهای ۱۳۷۰ – ۱۳۶۹

از مقدمه:
گل آقا» در شرایطی خطیر و حساس و نه چندان مساعد برای طنزنویسی سیاسی، همتی مردانه به خرج داده و به اعتبار تجربه وسعت دید و صفای رندانه از پس مشکل بر آمده است. او با بهره گیری سنجیده از قریحه جلا یافته در کوران حوادث سالیان، متواضعانه و بدون هیاهو وارد گود شده است :

بالا بردن عنوان و ستون دو کلمه حرف حساب در صفحه سوم روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۶۳ و صبورانه ادامه دادن و تاب آوردن
«گل آقا » – مثل هر نویسنده و هر طنزنویس واقعی – برد اثرش را در طیف گسترده خوانندگان و خاطبان تعقیب میکند و به شهادت نوشته های پاکیزه اش با حسی درونی، همان گونه که شان انسان را در هر وضع و حال بلند و ارجمند می خواهد برای خواننده و مخاطب خود نیز منزلت و احترامی سزاوار قائل است.

او که خواننده خود را دقیق و موشکاف میخواهد کلام را نمی جود، از سر سیری و بنا بر عادت نمی نویسد، در نوشتن و انتخاب موضوع و مضمون سهل انگاری نمی کند و گاه به نظر می رسد که با وسواسی تب آلود از ساده نگری و شلختگی در کاربرد زبان که منجر به افت ساخت می شود، به شدت می پرهیزد.

ساده، شفاف و روان و در عین حال محکم و پخته قلم میزند در این سیر بی گمان همه اهل فن و بخیه می دانند که این تلاش علی الخصوص اگر با خود قرار گذاشته باشی که برای هر روز مطلبی ارزشمند و خواندنی بنویسی و به چاپ بسپاری، تلاشی سهل و کوچک نیست؛ و او – به تعبیری با حوصله یک داستانسرای گزیده گو، بر این دشواری فایق آمده است…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

کیومرث صابری فومنی

تعداد صفحات

199

حجم (مگ)

6.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟