0

 

گل های سرخ اصفهان(ایران با اتومبیل)


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کلود انه(نام مستعار ژان شوپفر) جهانگرد، نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی است که در سال ۱۸۶۸م. درشهر مورژ سوئیس دیده به جهان گشود ودرسال ۱۹۳۱م. در پاریس درگذشت.

کتاب گل های سرخ اصفهان دارای ۳۲۶ صفحه ویازده فصل می باشد که فصل اول تا فصل سوم آن شرح سفر کلود انه از ابتدای سفر از طریق روسیه وقفقاز است وفصل چهارم تا فصل هشتم خاطرات او از زمان رسیدن به ایران و بندرانزلی ودر نها یت اصفهان می باشد. فصل های نهم، دهم و یازدهم نیز به خاطرات بازگشت کلود انه به کشورش اختصاص دارد.

کلود انه از سفر به ایران آنچنان که خود او بیان می کند، سیاسی نبوده و به حوادث سیاسی روز نظر نداشته است. ازمتن کتاب نیز چنین برمی آید که او به مناظر طبیعی، نحوه زندگی و رفتار و روحیات ایرانیان وآثار عتیقه آن روزگار توجه داشته و آن ها را به تصویر کشیده است.

باید اعتراف کنیم کلود انه در توصیف آنچه که دیده بسیار موفق بوده است به نحوی که خواننده واقعا خود را همراه نویسنده حس می کند و صحنه ها را از نزدیک می بیند. او هرجا به مراسم مذهبی یا اماکن مذهبی برخورد می کند از آن ها با کمال ادب و متانت نام می برد و از اعتقاد شدید مردم به آن ها بدون ناراحتی صحبت می کند.

این کتاب به قلم کلود انه و با ترجمه ی فضل الله جلوه توسط نشر روایت در سال ۱۳۷۰ در ۲۰۰۰ شمارگان و در شهر تهران منتشر شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

کلود انه

مترجم

فضل الله جلوه

تعداد صفحات

372

حجم (مگ)

8.7

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟