1

 

عرفان ایران و جهان بینی سیستمی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

عرفان ایران عنوانی روشن است بر مجموعه مسلسلی از دفترهای متداوم درباره عرفان و تصوف در ایران که به کوشش دکتر سید مصطفی آزمایش گرداوری شده است.

بررسی و پژوهش مقولات عرفانی سه شکل دارد: یا از دیدگاه مخالف و معمولاً قشری منشانه است یا از موضع شیفتگی و سرسپردگی و تسلیم کورکورانه است یا از دیدگاه علمی و عینی و توجه به زمینه تاریخی پدیده‌ها توأم با نقد و نقل صحیح.

درک آثار عرفانی مستلزم نوعی هم‌زبانی و بلکه همدلی است. ورود به عالم معنوی عرفانی را می‌طلبد و نمی‌توان دستی از دور داشت و به اقتضای روش نقد تاریخی و داعیه یافتن عینیّت علمی به حقیقت امر راه یافت… کتاب عرفان ایرانی و جهان بینی سیستمی نوشته مهدی فرشاد است و فهرست کتاب شامل این این عناوین است:

فصل یکم: جهان بینی علمی،حکمت طبیعی در چشم انداز تاریخی، علوم کلاسیک غربی، جهان بینی مکانیستی نظام علمی، ساخت انقلاب های علمی روندهای نوین در علوم فیزیکی، ماده در نظریه نسبیت، و…

فصل دوم: بینش عرفانی ریشه های تفکر عرفانی، ویژگیهای شناخت عرفانی، منشاء فیزیولوژیک آگاهی اشراقی، و… فصل سوم: عرفان و علم جدید، بینش عرفانی و جهان بینی علمی، مکانیستی عرفان و دانش جدید، و…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مهدی فرشاد

تعداد صفحات

206

حجم (مگ)

3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

ؤلف: مهدی خرمشاد
ناشر: بلخ
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 297.8
سال چاپ: 1368
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 3000 نسخه
تعداد صفحات: 200

دیدگاهی دارید؟