0

 

آدولف هیتلر (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی آدولف هیتلر، اثر برندا هاوگن، عنوان مهم دیگری از مجموعه شخصیت‌های تاثیرگذار است که هر کدام، به زندگی و زمانه‌ی یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ بشری می‌پردازند. هاوگن در این کتاب، زندگی هیتلر، رهبرِ جاه‌طلب و کاریزماتیک آلمانِ نازی را با زبانی گویا و خواندنی شرح می‌دهد.

درباره کتاب صوتی آدولف هیتلر:

آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، رهبر آلمانِ نازی و آغازگر جنگ جهانی دوم بود. بدون شک او از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ معاصر جهان است. نام وی با کشتارِ گروهیِ اقلیت‌هایی چون یهودیان و کولی‌ها، برپایی کوره‌‌های آدم‌سوزی و اردوگاه‌های کار اجباری، اشغال نیمی از اروپا و حمله‌ی ناکام به روسیه‌ی استالینی گره خورده است. اما این‌ها تنها بخشی از زندگی سیاسیِ این مرد عجیب و بلندپرواز را تشکیل می‌دهند. واقعیت این است که هیتلر، در جنگ جهانی اول سرباز ساده‌ای بیش نبود؛ پیش از آن نیز اصلا سودای سیاست و نظامی‌گری در سر نداشت؛ بیشتر از هر چیز شیفته‌ی هنرِ نقاشی بود.

اما دست روزگار، و البته روحیه‌ی خاص خود او، در نهایت نامش را به عنوان یکی از خونریزترین و مخوف‌ترین مردان تاریخ به ثبت رساند. سیر تحولِ هیتلر هنرمند به هیتلر پیشوا چگونه بود؟ در پشت پرده‌ی سیاستِ آلمانِ روزگار هیتلر چه می‌گذشت، و او چگونه و با توسل به چه حربه‌هایی به قدرت رسید، و در فاصله‌ی زمانی نه چندان درازی پس از آن، به فکر تسخیر عالم افتاد؟ این‌ها سوالاتی‌ست که براندا هاوگن، در کتاب صوتی آدولف هیتلر مطرح کرده، و به آن‌ها پاسخ داده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

برندا هاوگن
مترجم: رضا علیزاده

گوینده

آرمان سلطان زاده

حجم (مگ)

94

مدت زمان (دقیقه)

100

دیدگاهی دارید؟