0

 

آدولف ه دو زندگی (صوتی)

توضیحات

فکرش را کنید اگر آدولف هیتلر یکی از دیکتاتورترین و جنایتکارترین افراد تاریخ، سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد و می‌توانست به علاقه اصلی خود یعنی هنر مشغول شود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ اریک امانوئل اشمیت در کتاب صوتی آدولف ه دو زندگی داستانی تاریخی و تامل برانگیز از زندگی هیتلر را برایتان روایت می‌کند و شما هم‌زمان با دو خط داستانی موازی همراه می‌شوید که هرکدام دو جنبه کاملا متفاوت از این شخصیت را نشان می‌دهد.

رمان پرفروش آدولف ه دو زندگی در سال ۲۰۰۱ نوشته شد و نویسنده در ابتدا قسمت واقعی زندگی رهبر نازی‌ها را شرح می‌دهد؛ یعنی زندگی هیتلر از ۸ اکتبر ۱۹۰۸ تا زمان مرگش در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ به تصویر کشیده می‌شود که در نهایت عواقب کارهای وحشتناک او چیزی جز جنگ سرد، تقسیم آلمان و شکل گیری اسرائیل نیست.

اما در بخش دوم این کتاب مسیری کاملا متفاوت نشان داده می‌شود؛ هیتلر که همه او را به آدولف ه می‌شناختند، سرانجام به آرزوی دیرینه خود می‌رسد و در ۸ اکتبر ۱۹۰۸ در آکادمی هنر وین پذیرفته می‌شود. او در طی تحصیل خود متوجه مشکلاتی روحی در خود می‌شود و نزد زیگموند فروید می‌رود و پس از چندین جلسه درمانی حال روحی‌اش بهبود پیدا می‌کند. پس از آن مثل هر جوان دیگری وارد روابط عاشقانه می‌شود و در سال ۱۹۱۴ پس از اعزام به جنگ و تنفر از آن، خود را یک صلح طلب معرفی می‌کند.

آدولف ه پس از جنگ همچنان به فعالیت‌های هنری خود مخصوصا نقاشی ادامه می‌دهد و در زندگی عاطفی خود با شیرینی‌ها و تلخی‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. درواقع در کتاب آدولف ه دو زندگی، شما سرگذشت مردی هنرمند را خواهید شنید که تا زمان پیری زنده می‌ماند و سرانجام مانند مردم عادی از دنیا می‌رود.

امانوئل اشمیت در این رمان توانسته به خوبی از قوه تخیل خود استفاده کند و یک داستان بی‌نقص و جالب را برایتان به تصویر بکشد که به بررسی تاریخ قرن بیستم نیز می‌پردازد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

اریک امانوئل اشمیت
مترجم: محمد همتی

گوینده

هوتن شاطری پور

حجم (مگ)

525

مدت زمان (دقیقه)

1140

دیدگاهی دارید؟