0

 

آرامش در هر قدم: گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره (صوتی)

توضیحات

چطور می‌شود دقایق گیر افتادن در یک ترافیک وحشتناک را به لحظاتی برای رسیدن به آرامش تبدیل کرد؟ تیک نات هان، راهب بودایی مشهور، در کتاب صوتی آرامش در هر قدم، بر این باور است که هیچ لحظه‌ای از زندگی و هیچ کاری نباید به حساب تلف کردن وقت گذاشته شود. درواقع انسان‌ها باید از فکر کردن مدام به آینده یا گذشته دست بکشند، در لحظه‌ی حال زندگی کنند، از هر نفس خود آگاه باشند و بهره‌ی کافی را از آن ببرند.

استاد ذن، رهبر معنوی و نویسنده‌ی مشهور، تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) در کتاب صوتی آرامش در هر قدم (Peace Is Every Step) به مخاطبان خود می‌آموزد که چگونه در مواجهه با موقعیت‌هایی که انسان را تحت فشار قرار می‌دهد و او را به چالش می‌کشد، مثبت‌اندیشی خود را حفظ کنند و استوار باقی بمانند. از نظر تیک نات هان حتی زنگ تلفن هم می‌تواند تلنگری برای بازگشت به خود واقعی‌مان باشد.

در کتاب صوتی آرامش در هر قدم، بشقاب‌های کثیف، چراغ‌های قرمز و ترافیک به‌عنوان همراهان معنوی ما طی مسیرمان به سمت ذهن‌آگاهی معرفی می‌شوند؛ مقصدی که در آن ذهن و وجودمان بر واقعیت و زمان حال متمرکز می‌شوند. تیک نات هان به مخاطبان خود وعده می‌دهد که با رسیدن به این مرحله، وجودشان در آگاهی کامل و رضایتی عمیق غوطه‌ور خواهد شد؛ چنانکه از تک‌تک نفس کشیدن‌های خود آگاه هستند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تیک نات هان
مترجم: لیلی پسندیده

گوینده

اعظم حبیبی، وحید مرتضوی کیاسری

حجم (مگ)

219

مدت زمان (دقیقه)

240

دیدگاهی دارید؟