0

 

ارباب حلقه‌ها جلد اول – یاران حلقه (صوتی)

توضیحات

ارباب حلقه‌ها جلد اول – یاران حلقه

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها – جلد اول: یاران حلقه نوشتهٔ جان رونالد روئل تالکین، یکی از مشهورترین و اثرگذارترین آثار ادبی قرن ۲۱ به شمار می‌آید. این کتاب از زمان نگارش تابه‌حال چندین بار تجدید چاپ شده و به زبان‌های زیادی ترجمه شده است. این داستان تخیلی در مورد نابودی آخرین حلقه شیطانی توسط هابیت جوانی به نام «فرودو» و ماجراجویی‌های او در این مسیر است.

افسانه‌ها و حماسه‌ها تنها چیزهایی هستند که انسان را از دنیای واقعیت دور کرده و امید را به زندگی برمی‌گردانند. با مطالعه داستان‌های خیالی و اسطوره‌ها چیزهایی یاد می‌گیریم که شاید هیچ‌گاه در دنیای حقیقی کسی آن‌ها را به ما آموزش ندهد. مطالعه این‌گونه آثار همیشه تأثیر عمیقی در روح و ذهن آدمیان گذاشته است.

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها – جلد اول: یاران حلقه (The Fellowship of the Ring) یکی از این آثار است. با شنیدن آن می‌توانید به دنیای جادویی متفاوتی وارد شوید و درس‌های عمیقی از آن یاد بگیرید. شما در این داستان با «فرودو» هابیت جوان و کوچکی هم‌سفر می‌شوید که در پی یافتن حقیقت، سرزمین‌های خاور دور را طی می‌کند. او امیدوار است با نابودی نیروی شر، امید و مهربانی را به دنیا بازگرداند و ابرهای تیره و تاریک خشم و بدی را از آسمان‌ها بزداید.

فرودو و دوستانش مأموریت بزرگی به دوش دارند. آن‌ها باید آخرین حلقه اسرارآمیز را نابود کنند. چرا که «ساروئون» نیروی پلید و سیاهی که به دنبال آن‌هاست، خواهان این حلقه می‌باشد. حلقه، نیرویی جادویی دارد و هرکسی که آن را به انگشت خود کند، ناپدید می‌شود. اما نابودی آن کار بسیار دشواری است. زیرا تنها جایی که می‌توان آن را از بین برد مکانی‌ست که در آن ساخته شده و آن‌جا جایی نیست جز «موردور» محل اقامت شرورترین نیروی بشر یعنی همان ساروئون…

این داستان علاوه بر هیجان و تعلیقی که به همراه دارد، حاوی درس‌های مهمی در دل خود است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین پیام این داستان داشتن «امید» است. امید به پیروزی و امید به بقا، نیکی و صلح را به همراه می‌آورد و نتیجه آن چیزی جز نابودی شر و روشنی ابدی نیست.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جان رونالد روئل تالکین
مترجم رضا علیزاده

گوینده

آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات

حجم (مگ)

768

مدت زمان (دقیقه)

1700

دیدگاهی دارید؟