0

 

اسب تک شاخ (صوتی)

توضیحات

یونیکورن‌ که در زبان فارسی به نام اسب تک شاخ هم شناخته می‌شود، موجودی افسانه‌ای است که طبق باورهای عامیانه، نماد امید، حرکت، تحقق آرزوها و مهم‌تر از همه جسارت است. منشأ اسطوره‌ی یونیکورن به درستی مشخص نیست، با این حال می‌دانیم که یونانیان، بابلی‌ها و پارسی‌ها اقوامی بوده‌اند که در باورهای خود جایگاهی ویژه برای یونیکورن قائل بوده‌اند.

دنیل آملی وینسنت (Danielle A. Vincent) در کتاب صوتی اسب تک شاخ (You‑Nicorn)، از تصاویر اساطیری‌ای که پیرامون یونیکورن وجود دارد بهره گرفته تا زندگی شما را دگرگون کند! به عبارتی، او از دل افسانه‌ی یونیکورن یک فلسفه‌ی زندگی بیرون کشیده است. به باور وینسنت همه‌ی ما اسب تک شاخی در درون خود داریم. اسبی سرکش اما پنهان از دید، آنقدر پنهان که گاهی وجودش را از یاد می‌بریم.

این اسب تک شاخ خودِ منحصر به فرد ماست که بی‌صبرانه منتظر مجالی برای تاختن است. همه‌ی کاری که ما باید انجام دهیم این است که چنین مجالی را برای او فراهم سازیم. اما چگونه؟ خب، این پرسش اساسی‌ای است که پاسخش در کتاب «اسب تک شاخ: در ۳۰ روز خود منحصر به فردت را پیدا کن» نهفته است.

این اثر، همانگونه که از عنوان فرعی‌اش پیداست، با رویکردی برنامه‌محورانه نوشته شده است. دنیل آملی وینسنت در هر فصل این کتاب به یکی از موضوعات مهمی پرداخته که در مسیر سی روزه‌ی تغییر و خودسازی باید به آنها توجه کنیم. کتاب به سی بخش اصلی تقسیم شده، و طبعاً هر بخش به برنامه‌ها و تمرین‌هایی اختصاص دارد که باید در طول یک شبانه روز بدان‌ها بپردازیم. عناوین برخی از فصول کتاب عبارت است از: «پیش به سوی تک شاخ شدن، شما سختی‌ها را پشت سر گذاشتید، موفقیت چیست؟، برده‌ی عادت‌هایتان نشوید، تعلیق ناباوری» و …

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دنیل آملی وینسنت
مترجم: الهام میرمحمدی

گوینده

فرزانه فائزی

حجم (مگ)

400

مدت زمان (دقیقه)

430

دیدگاهی دارید؟