0

 

اصل گرایی (صوتی)

توضیحات

۲۴ ساعت در روز، هفت روز در هفته، سی روز در ماه و ۱۲ ماه در سال! با یک حساب سرانگشتی می‌بینیم که وقت زیادی نداریم اما چندین برابر زمان خود، کارهایی داریم که باید به‌طور مرتب به آن‌ها رسیدگی کنیم. آیا برای موفقیت شغلی و رسیدن به نتایج دلخواه باید کل این زمان را به کار کردن اختصاص دهیم؟ آیا زمانی را که به امور خانوادگی تعلق دارد باید صرف امور کاری کنیم؟ استراحت چطور؟ بدن و روح و روانمان به استراحت‌های هرچند کوتاه نیازی ندارند؟ شاید پاسخ بسیاری از شما این باشد که برای موفق شدن کار را باید در اولویت قرار دهیم و اصولاً کار بیشتر یعنی موفقیت بیشتر. خب، گرگ مک کیون (Greg McKeown) در این مورد با شما کاملاً مخالف است. کتاب صوتی اصل گرایی (Essentialism) به شما می‌آموزد تا با استفاده از روش اصل‌گرایانه، بدون توجه به کمیت کارها، کیفیت آن‌ها را بهبود ببخشید.

نویسنده کتاب حاضر را بر مبنای حکمت اندیشمندان دوره‌ی باستان به نگارش درآورده است. سقراط، نخستین فیلسوف یونان باستان معتقد بود که زندگی پرمشغله، زندگی بی‌حاصلی است. این کتاب درست بر پایه‌ی همین نگرش به ما یادآوری می‌کند که به‌جای دست‌و‌پا زدن بیهوده، لحظه‌ای درنگ کنیم و ببینیم به‌راستی چه چیز‌هایی اولویت‌های زندگی ما هستند. با برنامه‌ریزی اصولی می‌توانیم از ذخایر انرژی خود حداکثر بهره را ببریم و در مقابل با پیدا کردن عوامل هدر رفتن انرژی، آن‌ها را به حداقل برسانیم.

شاید دشوارترین بخش کتاب صوتی اصل گرایی نخستین صفحات آن باشد. جایی که باید دیدگاه خود را نسبت به موفقیت، تلاش و فعالیت کارآمد دگرگون کنید. اصولی که گرگ مک کیون پس از این مرحله به شما می‌آموزد، همگی نکات ساده‌ای هستند که تابه‌حال بارها با آن‌ها برخورد داشته‌اید یا به گوشتان خورده است اما هرگز به اهمیت آن‌ها پی نبرده‌اید. قانون «نه» گفتن، بررسی گزینه‌های پیش‌ رو برای بهترین انتخاب ممکن، پیشرفت تدریجی اما مداوم، قدرت بازی کردن، تفریح و… راه‌کارها و پیشنهادات ساده‌ای هستند که نویسنده آن‌ها را به‌گونه‌ای متفاوت به شما معرفی کرده و از مزایای آن‌ها برایتان می‌گوید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گرگ مک کیون
مترجم: روح اله خداوردی

گوینده

امیررضا علی زاده

حجم (مگ)

634

مدت زمان (دقیقه)

450

دیدگاهی دارید؟