0

 

اطلاعات ماهیانه – شماره ۲۵ سال ۱۳۲۹


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

مجله اطلاعات ماهانه از سری نشریات موسسه اطلاعات می باشد که در دهه سی و دهه چهل منتشر می شد.

اطلاعات ماهانه نشریه سیاسی، تاریخی، ادبی ، هنری و خبری بود . این نشریه در زمره نشریات منتشره موسسه اطلاعات بود. صاحب‌ امتیاز و مدیر مسئول آن عباس مسعودی بود. نشریه با قطع بزرگ و چاپ رنگی، از فروردین سال ۱۳۲۷ در تهران منتشر می‌شد. این مجله تا حدودی از خط مشی روزنامه اطلاعات تبعیت می‌کند و حتی هیئت تحریریه آن، نخست همان هیئت تحریریه روزنامه اطلاعات بودند.

این ماهنامه اخبار دولت و برنامه‌های دولت را پی‌گیری و نیز از وقایع و رخدادهای ماهانه ایران و جهان مطلب منتشر میکرد. همچنین این مجله درباره شاهان و اساطیر داستان‌های تاریخی هر ماهه روایاتی درج کرده و نیز خاطراتی از رجال و شخصیت‌های مختلف و برجسته اعم از سیاسی و ادبی و علمی داخلی و خارجی را در هر شماره خود جای داده است. نکته‌ای حائز اهمیت درج تحلیل‌های تاریخی از تاریخ ایران من جمله «صد سال بعد از تاریخ عزل و قتل امیرکبیر»، وقایع مشروطیت و یا رویدادهای پس از آن، دوره رضاشاه و خاندان پهلوی می‌باشد. تعداد صفحات مجله اطلاعات ماهانه از ۵۵ تا ۶۰ صفحه متغیر است.

تاریخ انتشار :

مجله اطلاعات ماهانه در دو دوره به چاپ رسیده است ، دوره اول که از فروردین ماه ۱۳۲۷ شروع و به اسفند ماه ۱۳۳۶ ختم می شود .
دوره دوم که از خرداد ماه ۱۳۳۷ شروع و به بهمن ماه ۱۳۳۷ ختم می شود. این نشریه در مجموع دو دوره خود ۱۳۰ شماره را به چاپ رسانید.

دیگر نسخه های مجله اطلاعات ماهیانه

توضیحات تکمیلی

نویسنده

عباس مسعودی

تعداد صفحات

60

حجم (مگ)

23

نوع فایل

اسکن شده

نویسنده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟