0

 

اعترافات یک گناه‌کار

توضیحات

«آگوستین قدیس» (۳۵۴-۴۳۰) از تأثیرگذارترین فیلسوفان و اندیشمندان مسیحیت در دوران باستان و اوایل قرون وسطی محسوب می‌گردد. او از شکل دهندگان سنت مسیحی غربی (کاتولیک و پروتستان) به حساب می‌آید.

«اعترافات یک گناه‌کار» که توسط مرضیه خسروی ترجمه شده است، به عنوان زندگینامه فلسفی- اعتقادی وی شناخته می‌شود. در بخش اول این کتاب می‌خوانیم: «کسی هست که بتواند از عهده شکر و ثنای خداوندگار برآید، چه شکوهمند است قدرت او. چه بی‌پایان و غیرقابل درک است حکمت او، خداوندا، آدمی یکی از آفریده‌های توست و طبیعتش مایل به پرستش تو.

او بار سنگین مرگ را بر دوش می‌کشد، که نشانه‌ای است از معصیت خویش، تا همیشه در یاد داشته باشد که تو غرور و تکبرش را تاب نمی‌آوری. و با این وجود، ازآنجا که او جزئی از مخلوقات توست، شوق ستایش تو را در سر دارد. اندیشه‌ی تو چنان در اعماق وجودش خانه نموده که راضی نمی‌شود مگر به ستایش تو، زیرا تو ما را از بهر خود پرداخته‌ای و قلوبمان روی آرامش نمی‌بینند تا آنگاه‌که در تو آرامش یابند.

آنان که در پی خداوندگارند برای مدح و ثنایش فریاد برمی‌آورند، زیرا هر آن‌کس که در جستجویش باشد او را خواهد یافت، و آنگاه‌که او را بیابد به پرستی‌اش همت خواهد گمارد. من نیز با توسل به ذکرت در جستجوی توی هستم خدایا، و آنگاه‌که دست به دعا برمی‌دارم که تو ایمان دارم، زیرا رهبرانی داشته‌ایم که ذکر تو را برایمان خوانده‌اند. این ایمان من است که تو را می‌خواند، خدایا، همان ایمانی که خودت به من موهبت نمودی و آن را به واسطهی قدرت پسرت در من زنده گردانیدی، همان پسری که در قالب انسان درآمد، و کشیشان جانشینان اویند…»

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سنت آگوستین

مترجم

مرضیه خسروی

حجم (مگ)

20

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 3595729
عنوان و نام پدیدآور اعترافات یک گناه‌کار/ سنت آگوستین؛ [ترجمه] مرضیه خسروی.
مشخصات نشر تهران: روزگار نو، 1393.
مشخصات ظاهری 96 ص.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان به انگلیسی: Confessions of a sinner, 2004.
یادداشت کتاب حاضر نخستین بار با عنوان " اعترافات قدیس آگوستین" و با ترجمه سایه میثمی توسط انتشارات سهروردی در سال 1380 به چاپ رسیده و سپس در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است.
یادداشت بالای عنوان: ایده‌های بزرگ.
عنوان دیگر ایده‌های بزرگ.
عنوان دیگر اعترافات قدیس آگوستین.
موضوع آوگوستین قدیس‌، 354 – 430م.
موضوع Augustinus, Saint
موضوع مسیحیت — سرگذشتنامه — متون قدیمی تا 1800م.
موضوع مسیحیت — کلام — متون قدیمی تا 1800م.
موضوع گناه — متون قدیمی تا 1800م.
موضوع بازخریدن گناهان(مسیحیت)– متون قدیمی تا 1800م.
موضوع ایمان — متون قدیمی تا 1800م.
موضوع مسیحیت — کلام
شناسه افزوده خسروی، مرضیه، -، مترجم
رده بندی کنگره BR65/آ8الف65 1393
رده بندی دیویی 242

تعداد صفحات

83

دیدگاهی دارید؟