0

 

انسان در جستجوی معنا (صوتی)

توضیحات

ویکتور فرانکل در کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا، خاطرات تاثیرگذار و دردناک خود را در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها تعریف می‌کند و از تلاش خود برای حفظ امید و یافتن معنا در آن شرایط سخت می‌گوید. گفتنی‌ست از این کتاب پرفروش و پرطرفدار به عنوان یکی از ده کتاب تاثیرگذار آمریکایی یاد می‌شود.

بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵، نیروهای آلمان نازی ویکتور فرانکل را به خاطر یهودی بودن در اردوگاه‌های هولناک کار اجباری زندانی کردند. او در کتاب انسان در جستجوی معنا (Man’s Search for Meaning) وضعیت زندگی خود را در این برهه‌ی حساس و سخت توضیح می‌دهد و از اهمیت حفظ امید و روحیه می‌گوید.

از سوی دیگر او در مقام یک روانشناس و روانپزشک، براساس تجربیات شخصی خود، ضرورت جستجوی معنای زندگی را در دشوارترین شرایط برای‌تان شرح می‌دهد. درواقع فرانکل معتقد است که ما نمی‌توانیم از رنج دوری کنیم اما قادریم که چگونگی کنار آمدن با آن را انتخاب کنیم و معنایی جدید و امیدبخش بیابیم.

نویسنده در این اثر تلاش کرده تا خاطرات خود و سایر زندانیان را در اردوگاه‌های نازی‌ها روایت می‌کند و در پس آن‌ها مکتب فکری خود با نام «معنا درمانی یا لوگوتراپی» را به شما معرفی نماید.

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا به خوبی تلاش انسان برای زنده ماندن را به تصویر می‌کشد و سرچشمه قدرتی را به شما معرفی کند که فرانکل را سرپا نگه داشت. چراکه خود او در همان دوران والدین، برادر و همسر باردار خود را از دست داده بود و هیچ امیدی به زندگی کردن نداشت. سرانجام پس از پایان جنگ و آزاد شدن از دست آلمانی‌ها خاطرات و تجربیات خود را نوشت که ثمره‌ی آن شاهکاری است به یادماندنی.

همچنین یکی از نکات جذاب و تاثیرگذاری که با آن مواجه می‌شوید، آن است که در آخرین اردوگاهی که ویکتور زندانی بود، از هر بیست و هشت اسیر تنها یک نفر زنده می‌ماند؛ سایر افراد یا کشته می‌شدند یا خودکشی می‌کردند. او پس از تحقیقات بسیار به این واقعیت رسید که بازماندگان بهترین‌ها نبوده‌اند، بلکه افرادی بوده‌اند که به امید رسیدن به معنای زندگی تا انتهای جنگ زنده ماندند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ویکتور فرانکل
مترجم: مریم حسین نژاد

گوینده

داوود حیدری

حجم (مگ)

236

مدت زمان (دقیقه)

360

دیدگاهی دارید؟