0

 

ایرانی ها چه رویایی در سر دارند

توضیحات

کتاب مشهور فوکو در مورد انقلاب ۱۳۵۷ ایران.

در سال ۱۹۷۸، هنگامی که اعتراضات علیه شاه ایران به اوج خود رسید، “میشل فوکو” فیلسوف فرانسوی به عنوان خبرنگار ویژه برای دو نشریه ی معتبر کوریره دلا سرا و نوول اوبزرواتور مشغول به کار بود. “فوکو” در دوران کمی که به عنوان روزنامه نگار فعالیت می کرد، به ایران سفر کرد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خمینی دیدار کرد و یک مجموعه از مقالات را در مورد انقلاب ایران به رشته ی تحریر درآورد که “ایرانیها چه رویایی در سر دارند؟” در بردارنده ی این مقالات مهم و خواندنی است.
“میشل فوکو” در “ایرانیها چه رویایی در سر دارند؟” یکی از نخستین تجزیه و تحلیل ها را در زمینه ی این انقلاب مردمی به دست می دهد که مطالعه ی آن می تواند ابعاد جالبی را برای مخاطبین ایرانی و غیرایرانی آشکار کند.
در این روایت مهم و بحث برانگیز تحت عنوان “ایرانیها چه رویایی در سر دارند؟” حمایت “میشل فوکو” از جنبش اسلام گرایی روشن می شود و همچنین نشان داده می شود که چگونه تجربیات “فوکو” در ایران به نقطه ی عطفی در اندیشه ی او تبدیل شد.

این تجربیات به او کمک کرد و بر ایده های او در زمینه روشنگری و جستجوی معنویت سیاسی تأثیر گذاشت. فوکو و انقلاب ایران بحث فعلی را در مورد اختلافاتی که در میان روشنفکران غربی بر سر واکنش به اسلام گرایی افراطی پس از ۱۱ سپتامبر پدیدار شده است ، نشان می دهند. بنابراین نوشته های تحریک آمیز “میشل فوکو” برای درک تاریخ و آینده ی روابط غرب با ایران به طور کلی ضروری است. مطالعه و بررسی این قطعات روزنامه نگاری و مقاله وار، نگاهی شگفت انگیز به ذهن این متفکر برجسته ارائه می دهد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

میشل فوکو

مترجم

حسین معصومی همدانی

حجم (مگ)

1.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

64

دیدگاهی دارید؟