0

 

بازی‌‌های یوگا برای بچه‌‌ها

توضیحات

بازی‌های یوگا برای بچه‌ها: سرگرمی و تناسب اندام با ایستایی، حرکت و تنفس

کودکان به‌طور ذاتی یوگی هستند. اگر هنگام بازی کردن به آن‌ها نگاه کنید خواهید دید که به صورت خودکار حرکاتی را انجام می‌دهند که جزء «آسانا»های سنتی یوگا هستند، آساناهایی مثل «سگ سربه‌زیر»، «حالت کودک» و «گاوآهن». همچنین آن‌ها حرکاتی مخصوص به خود را نیز ابداع می‌کنند.

هرچند بعضی از حرکات یوگا برای بدنِ در حال رشد کودکان مناسب نیست اما نباید تمرینات عمومی یوگا را برای کودکان ساده‌سازی کرد. یوگا یک روند رشدی دارد که هر مرحله از این روند به اندازۀ مرحلۀ بعد از آن مهم است.

این کتاب برای معلمان یوگا، راهنمایان فعالیت گروهی، معلمان دبستان و والدینی که به دنبال راه‌های سرگرم‌کننده برای تمرین کردن با کودک خود هستند نوشته شده است. این بازی‌ها برای کلاس‌های یوگا در مدرسه، اردوها، جلسات یا کارگاه آموزشی ایده‌آل هستند. همچنین برای آموزش ورزش، حرکات موزون و کلاس‌های نمایش مفیدند. به‌علاوه تمرینات کوتاه یوگا را می‌توان به عنوان زنگ تفریح یا یک فعالیت انرژی‌بخش در کلاس درس انجام داد.

بسیاری از تمرینات را می‌توان با انجام کمی تغییر به صورت نشسته روی نیمکت به کار برد. انجام تنفس، حرکات آرامش‌بخش یا انجام حرکات کششی باعث می‌شود تا دانش‌آموزان آرام، هشیار و آمادۀ یادگیری شوند. ازی‌ها به صورت ساده و روان توضیح داده شده‌اند.

گرچه تمرینات یوگا عنصر آگاهی را به بازی‌ها می‌آورند اما میزان مفیدی از سرگرمی و لذت را نیز با خود به همراه دارند. ما این کتاب را به دلیل علاقه به کودکان نوشتیم، ما خودمان زمانی کودک بودیم، ما کودکان را به دنیا آوردیم و با آن‌ها کار می‌کنیم. کودکان، با همۀ توانایی‌ها و محدودیت‌هایشان، موضوع اصلی این کتاب هستند.

 

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دنیل برسما ، مارژوک ویسچر

مترجم

حسین فدایی‌حسین

حجم (مگ)

33

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 6087112
سرشناسه برسما، دانیل
Bersma, Danielle
عنوان و نام پدیدآور بازی‌های یوگا برای بچه‌ها : سرگرمی و تناسب اندام با ایستایی، حرکت و تنفس/دنیل برسما و مارژوک ویسچر ؛ ترجمه حسین فدایی‌حسین ؛ ویراستار فاطمه بهرامی.
مشخصات نشر تهران: صابرین، کتابهای دانه، 1399.
مشخصات ظاهری 136ص.
وضعیت فهرست نویسی فاپا
یادداشت عنوان اصلی: Yoga games for children : fun and fitness with postures, movements, and breath ,C2003.
یادداشت برای بچه‌های 3 تا 11 سال.
عنوان دیگر سرگرمی و تناسب اندام با ایستایی، حرکت، و تنفس.
موضوع هاتایوگا برای کودکان
Hatha yoga for children
تمرین‌های ورزشی برای کودکان
Exercise for children
شناسه افزوده ویسچر، ماریوکه
شناسه افزوده Visscher, Marjoke
شناسه افزوده فدایی‌حسین‌، سیدحسین، -، مترجم
رده بندی کنگره RA781/7
رده بندی دیویی 613/7046
اطلاعات رکورد کتابشناسی فاپا

تعداد صفحات

193

دیدگاهی دارید؟