0

 

برگ باد (صوتی)

توضیحات

بیشتر دوست‌داران کتاب و ادبیات جهان، گابریل گارسیا مارکز را با کتاب صد سال تنهایی به یاد می‌آورند. اثری شایسته تقدیر و شگفت‌انگیز که به خوبی می‌توان نبوغ و خلاقیت نویسنده را در آن مشاهده کرد. با این حال شاید بتوان گفت سنگ بنای این رمان مشهور، دوازده سال قبل در اولین کتاب مارکز با نام برگ باد (Leaf Storm) گذاشته شد. رمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ به رشته تحریر درآمد و پس از هفت سال ناشری قبول کرد تا آن را منتشر نماید.

در این کتاب اولین بار با دهکده خیالی ماکوندو آشنا می‌شوید. سرزمینی کوچک در کلمبیا در نزدیکی ساحل اقیانوس اطلس که از یک سو با باتلاق و از سوی دیگر با رشته کوهی احاطه شده و پس از ورود صنعت موز و ایجاد کارخانه‌های مختلف، رونق بسیاری پیدا می‌کند و کم کم آباد می‌شود. دهکده‌ای که تاریخ به وجود آمدنش در رمان برگ باد روایت می‌شود و در کتاب صد سال تنهایی به اوج شهرت خود می‌‌رسد؛ به گونه‌ای که می‌توان از تاثیر بالای آن بر روی فرهنگ عمومی آمریکای لاتین به خصوص در کشور کلمبیا سخن گفت و ماکوندو را یکی از افسانه‌های بزرگ و اعجاب‌انگیز ادبیات جهان نامید.

داستان کتاب برگ باد در سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۲۸ رخ می‌دهد و سه شخصیت اصلی داستان، روایت‌های گوناگونی از ماجرای دفن کردن یک پزشک منفور در دهکده ارائه می‌دهند. گابریل گارسیا مارکز به خوبی توانسته در این اثر پیچیدگی‌های طبیعت انسان را نشان دهد و با دستکاری در زمان و استفاده از دیدگاه‌های متعدد در داستانش، سبک رئالیسم جادویی را وارد قصه‌اش کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گابریل گارسیا مارکز
مترجم: کاوه میرعباسی

گوینده

هوتن شاطری پور، شهره روحی

حجم (مگ)

277

مدت زمان (دقیقه)

270

دیدگاهی دارید؟