0

 

بعضی ها داغشو دوست دارن

توضیحات

بعضی‌ها داغشو دوست دارن (به انگلیسی: Some Like It Hot) یک فیلم کمدی-رمانتیک محصول سال ۱۹۵۹ به کارگردانی بیلی وایلدر و با شرکت مریلین مونرو، تونی کرتیس و جک لمون است. این فیلم بازسازی یک فیلم فرانسوی محصول ۱۹۳۵ می‌باشد. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ انتخاب کرده‌است.

یک سواری نعش کش مدل اواخر دهه ۱۹۲۰ با شکوه و متانت در خیابانی نیمه خلوت و زمستانی پیش می‌رود. در سواری، چهار مرد عبوس و سیاهپوش و نیز تابوتی با یک حلقه گل داوودی بر آن دیده می‌شوند. یکی از آنان رانندگی می‌کند و دیگری کنارش نشسته است.

دو نفر دیگر، پشت نعش‌کش، دو سوی تابوت نشسته‌اند. گویی هر چهار نفر به خوبی از تشریفات مربوطه آگاهی دارند. در همین لحظه صدای آژیر ضعیفی می‌شنوند که به سرعت بلندتر می‌شود. راننده و بغل دستی‌اش نگاهی نگران به یکدیگر می‌اندازند. دو نفر دیگر با دلواپسی به طرف در پشتی حرکت می‌کنند، پرده سیاه رنگ روی قاب شیشه‌ای را بالا می‌زنند و با احتیاط نگاهی دزدانه به بیرون می‌اندازند.

از میان قاب شیشه‌ای، خودروی پلیس را می‌بینند که با چراغ‌گردان، آژیرکشان به آن‌ها نزدیک می‌شود. جک لمون و تونی کرتیس که دو نوازده تهیدست هستند به طور تصادفی شاهد تصفیه حساب گانگسترها و کشتار روز سن والتین هستند.

آن‌ها برای فرار از دست گانگسترها لباس زنانه می‌پوشند و خود را جای ۲ نوازنده ی ساکسیفون و بیس جا میزنند و در این راه هر دوی آن ها عاشق مرلین مونرو که یکی از نوازندگان این گروه است میشوند و رقابت جالبی بینشان شکل میگیرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

بیلی وایلدر و آی.ای.ال. دایموند

مترجم

شهرام زرگر

حجم (مگ)

1.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

175

دیدگاهی دارید؟