0

 

بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن اثر لیدیا بجورنلوند از مجموعه تاریخ جهان به روایت چگونگی شکل‌گیری قانون‌ اساسی آمریکا و تغییرات آن می‌پردزاد.

بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن (The Constitution and the founding of America) در سال ۱۷۷۶ توسط رهبران سیاسی این کشور شکل گرفت و اعلامیه استقلال ایالات متحده در آن زمان به امضا رسید. این بنیانگذاری در پی شرایطی بود که پیش از آن بسیاری از مهاجران اروپایی و بازرگانان که از کنترل سیاسی و اقتصادی بریتانیا بر همه ارکان این کشور ناراضی بودند، هرگونه استبداد مطلقه را نفی کردند و برابری، البته برابری سفید پوستان، را سرلوحه روابط اجتماعی خود قرار دادند.

در نتیجه، بنیانگذاران آمریکا تلاش کردند تا سر حد امکان در اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا و هم‌چنین در سند قانون اساسی، نظام حکومتی جدید را به گونه‌ای طراحی نمایند که از قدرت گرفتن فرد یا گروهی جلوگیری به عمل آورد و اجازه ندهد آزادی‌های فردی و اجتماعی شهروندان خدشه‌دار شود. این اصول در منشور حقوق تجلی یافت. به‌علاوه حفظ وحدت میان مستعمرات سیزده‌گانه و نفی سلطه دولت فدرال بر دولت‌های ایالتی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های بنیانگذاران کشور جدید بود. این موارد بخش عمده‌ای از اصول و بندهای سند قانون اساسی آمریکا را بر خود اختصاص داده‌ است.

«مجموعه تاریخ جهان» سعی دارد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی،‌ اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا امروز را شامل می‌شود. این مجموعه، نه تنها برای آشنایی خوانندگان و مخاطبانش با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخ را به خواننده ارائه می‌کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

لیدیا بجورنلوند
مترجم: مهدی حقیقت خواه

گوینده

اکرم پریمون

حجم (مگ)

136

مدت زمان (دقیقه)

360

دیدگاهی دارید؟