0

 

بیمار خاموش (صوتی)

توضیحات

چطور می‌توان پرده از رازهای زنی برداشت که تصمیم به سکوت گرفته؟ الکس مایکلیدیس در کتاب صوتی بیمار خاموش، ماجرای زنی به نام آلیسیا را روایت می‌کند که متهم به قتل همسر خود، آن هم به شکلی خشونت‌آمیز و هولناک شده است. این رمان دلهره‌آور، مهیج و روان‌شناختی در سال ۲۰۱۹ به صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرد.

رابطه‌ی بیمار و روان‌درمانگر، رابطه‌ای پیچیده و پر از چالش‌های فراوان است. الکس مایکلیدیس (Alex Michaelides) در کتاب صوتی بیمار خاموش (The Silent Patient) ما را با روان‌شناسی همراه می‌کند که سعی دارد لایه‌به‌لایه وارد اعماق شخصیت و نیت‌های بیمار خود شود. آلیسیا، هنرمند نقاشی است که ظاهراً زندگی بسیار دل‌نشینی را در کنار همسر خود می‌گذرانده، اما اکنون به اتهام قتل او در یک مرکز پزشکی قانونی تحت نظارت قرار گرفته و مجبور است داروهایی قوی و به‌شدت گیج‌کننده مصرف کند. این قضیه تئو، درمان‌گر او را به شدت ناراحت می‌کند و او در پی راهی است که آلیسیا را از این وضعیت نجات بدهد.

تئو که مدت‌هاست به‌عنوان روان‌شناس، به درمان مراجعان بسیاری پرداخته، این‌بار بیش‌از همیشه درگیر زندگی بیمارش شده است. بیمار او زن جوانی به نام آلیسیا است که در یک شب تابستانی با شلیک چندین گلوله شوهر خود را به قتل رسانده. آلیسیا بعد از ماجرای آن شب دیگر لب به سخن نگشوده و بنابراین هیچ‌کس نمی‌داند انگیزه‌ی او و جریان واقعی آن شب از چه قرار بوده است. این تریلر روان‌شناختی ما را به عمق رابطه‌ی بین درمانگر و بیماری می‌برد که تا پیش از این از همکاری طفره می‌رفته است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

الکس مایکلیدیس
مترجم: منیژه شیخ جوادی

گوینده

علی مهنام فر

حجم (مگ)

616

مدت زمان (دقیقه)

650

دیدگاهی دارید؟