0

 

تاریخ جنگ های ایران از مادها تا به امروز

توضیحات

در این کتاب تاریخی آمده است از مادها تا به امروز تاریخ جنگ‌های ایران را از پیش از اسلام، پس از اسلام و انقلاب اسلامی به زبان ساده و روان برای عموم مردم جامعه در یک جلد ارایه می‌دهد گنجینه تاریخ نظامی ایران خوب است؛ اما در این زمینه اطلاعات تاریخی بسیار کم است و جزییات آن به شکل گسترده ارایه نشده تا ایرانیان بیشتر با این جنگ‌ها آشنا شوند.

در این کتاب، جنگ‌های ایران از ۲۷۰۰ سال گذشته تا امروز را بررسی کرده و با تحلیل‌هایی ارایه می‌شود تا علاقه‌مندان به جنگ‌های تاریخی ایران بیشتر از تاریخ نظامی ایران آگاهی یابند.

جنگ‌های کوروش برای بسط قلمرو هخامنشی، جنگ بابل نبرد کوروش و نبونید پادشاه بابل، جنگ ماراتن نبرد داریوش اول پادشاه هخامنشی با یونانیان، جنگ ترموپیل نبرد خشایارشا با آتنی‌ها، جنگ سالامین نبرد خشایارشا با یونانی‌ها، جنگ اولیس دومین جنگ اعراب با یزدگرد سوم ساسانی، جنگ چالدران نبرد شاه اسماعیل صفوی با سلطان سلیم عثمانی، جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط متفقین، جنگ ایران و عراق و… از جمله جنگ‌های تاریخ ایران محسوب می‌شوند که در این کتاب به تفسیر درباره آن‌ها توضیح داده شده است.

سال جنگ با رم، ۳۵۰ سال جنگ با عثمانی، از جمله جنگ‌های مفصل و بزرگ تاریخ ایران محسوب می‌شود که در این کتاب تاریخی به شرح آن‌ها پرداخته شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

علی غفوری

حجم (مگ)

14.1

نوع فایل

اسکن شده

تعداد صفحات

571

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟