0

 

تاریخ فلسفه در اسلام – جلد ۴

توضیحات

تاریخ فلسفه در اسلام (جلد ۴)

تاریخ فلسفه در اسلام، که نام اصلی آن A History of Muslim Philosophy (تاریخی از فلسفه اسلامی) است، در واقع مجموعه هشتاد‎وسه فصل یا مقاله است که به قلم بیش از پنجاه تن از نویسندگان و مورخان معاصر نوشته شده است.

این نویسندگان اکثراً مسلمانند و مورخان غیر مسلمانی هم که در نوشتن پاره‌ای از فصول آن دست داشته‌اند، گرچه عقاید و دیدگاه‌هایشان همگی مورد قبول همه مسلمانان نیست، از تعصبات و تنگ‎نظری‌های پاره‌ای از مورخان غربی به‌دورند. بنابراین، نظرگاه این کتاب بیش از سایر تاریخ‎های فلسفه می‌تواند نزد مسلمانان قابل قبول باشد و این از پرتو همت گردآورنده این اثر و محقق بزرگ پاکستانی میر محمد شریف است.

تهیه و گردآوری ترجمه فارسی زیر نظر نصرالله پورجوادی انجام شده است.

در ابتدای کتاب پیشگفتاری به قلم نصرالله پورجوادی ذکر شده است. در این اثر چهار جلدی، ۸۱ مقاله در هشت باب ارائه شده است. مقالات هر باب نیز در ضمن بخش‌هایی آمده است.

مجلد چهارم که شامل چهارده فصل است عمدتاً به بحث در نهضت تجدید حیات عالم اسلامی که پس از یک وقفه انحطاط در جوامع مسلمانان جهان پدید آمد، اختصاص دارد. در این مجلد از نهضت جمال‌الدین افغانی و دیگر جنبش‌های دینی در آفریقای شمالی و مصر و ترکیه و ایران و اندونزی سخن به میان می‌آید که هدف همه آنها بیدار کردن امت اسلامی و تحقق بخشیدن به همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی و مبارزه با سلطه کشورهای اروپایی است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

نصرالله پورجوادی، میان‌محمد شریف

حجم (مگ)

4.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

مؤلف: میان‌محمد شریف
ناشر: مرکز نشر دانشگاهی
مترجم: نصرالله پورجوادی
ویراستار: اسماعیل سعادت
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 189.1
سال چاپ: 1371
نوبت چاپ: 1
تیراژ: 4000 نسخه
تعداد صفحات: 286
قطع و نوع جلد: وزیری

تعداد صفحات

293

دیدگاهی دارید؟