0

 

تاریخ پزشکی ایران و سرزمین های خلافت شرقی

توضیحات

دکتر سیریل الگود در سال ۱۹۲۶ به عنوان پزشک سفارت انگلیس به ایران آمد و مدت ده سال (حدود ۱۳۰۴ تا ۱۳۱۴) در این کشور بود و با دانشمندان و ادیبان این سرزمین از قبیل دکتر میرزا علی اصغر خان مؤدب نفیسی، دکتر عباس نفیسی، دکتر ابوالقاسم بدری، دکتر علی بدری، سعید نفیسی، دکتر لسان الحکماء شمس، دکتر محمود نجم‌آبادی و دیگران آشنایی نزدیک حاصل کرد.

وی به توصیه ادوارد براون و با هم‌فکری این دانشمندان ایرانی از همان هنگام، بررسی و پژوهش دربارۀ تاریخ پزشکی اسلام و ایران را آغاز کرد. حاصل این پژوهش دو اثر ارزنده «تاریخ پزشکی ایران و سرزمین‌های خلافت شرقی» (۱۹۴۸) و «طب ایران در دوران صفوی» (۱۹۷۱) بود.

این کتاب بیش از آنکه یک اثر طبی باشد، حاوی تاریخ اجتماعی این منطقه است که ضمن آن اشارات و مباحثی مربوط به تاریخ طب همراه با گزارش‌های تاریخی دل‌انگیز مطرح می‌شود و با این وجود شیوه تحول و پیشرفت این علم را در این پهنه نشان می‌دهد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سیریل الگود

مترجم

باهر فرقانی

حجم (مگ)

13.8

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌71-623
سرشناسه الگود، سیریل لوید، -م‌.
Elgood, Cyril Loyd
عنوان و نام پدیدآور تاریخ پزشکی ایران و سرزمین‌های خلافت شرقی / نوشته سیریل الگود ؛ ترجمه باهر فرقانی ؛ ویراستار محمدحسین روحانی‌.
مشخصات نشر تهران : امیرکبیر ، 1371.
مشخصات ظاهری 696 ص‌. : مصور، نمودار.
یادداشت عنوان اصلی‌: A medical history of Persia and the eastern caliphate from the earliest times until the year A.D. 1932,1951.
یادداشت این کتاب در سال 1352 تحت عنوان " تاریخ پزشکی ایران‌: از دوره باستان تا سال 1934" با ترجمه محسن جاویدان توسط نشر اقبال منتشر شده است‌.
یادداشت چاپ اول: 1356.
یادداشت چاپ سوم : 1386.
یادداشت کتابنامه: ص. [651] – 652؛ همچنین به صورت زیرنویس.
یادداشت نمایه.
عنوان دیگر تاریخ پزشکی ایران‌: از دوره باستان تا سال 1934.
موضوع پزشکی ایرانی
شناسه افزوده فرقانی‌، باهر، مترجم
رده بندی کنگره R631/الف7ت2 1371
رده بندی دیویی 610/955

تعداد صفحات

700

دیدگاهی دارید؟