0

 

تفکر، بازی کودک است (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی تفکر، بازی کودک است نوشته اولین شارپ، یک راهنمای کامل برای کودکان پیش‌دبستانی جهت یادگیری بازی‌های آموزشی است. این اثر به والدین می‌آموزد که چگونه با وسایل ابتدایی و ساده بازی‌های متنوعی را برای رشد فرزندشان خلق کنند.

آیا تجارب کودک قبل از ورود به دبستان در رشد هوش و پیشرفت تحصیلی وی مؤثر است؟ این سؤالی است که بسیاری از والدین از روانشناسان و علمای تعلیم و تربیت می‌پرسند. کتاب تفکر، بازی کودک است (Thinking is child’s play) که بر اساس آزمایش‌های «پیاژه» روانشناس مشهور سوئیسی به رشته‌ی تحریر درآمده است، به این سؤال پاسخ مثبت می‌دهد.

تجارب کودکان قبل از دبستان (یک تا شش سالگی) در بازی آن‌ها خلاصه می‌شود و می‌توان بازی را جدی‌ترین کار یا تجربه‌ی کودکان به حساب آورد. اولین شارپ (Evelyn Sharp) در این کتاب به بررسی بازی و انواع آن در سال‌های مختلف نمی‌پردازد، بلکه کوشش کرده است تا تجارب لازم برای پرورش ذهن کودک را برای والدین و مربیان به صورت بازی‌های آموزشی ارائه دهد. بدیهی است این بازی‌ها با بازی‌های سنتی و معمول بین کودکان در کشورهای مختلف متفاوت است. بازی‌های این کتاب که برای کودکان چهار تا شش و نیم ساله در دو سطح ساده و مشکل ساخته شده‌اند، تجاربی را فراهم می‌سازند که کودکان در زندگی قبل از دبستان خود به آن‌ها یا نظایر آن‌ها نیازمند هستند و موجب می‌شوند تا آنان آمادگی‌های لازم را برای یادگیری مهارت‌های درسی در دبستان کسب کنند.

انجام دادن بازی‌های پیشنهاد شده در این کتاب نیز هدف تربیتی مهمی را دربردارد و لازم است بازی‌ها با حوصله‌ی فراوان و به طور منظم از طرف والدین یا مربیان اجرا شوند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

اولین شارپ
مترجم: قاسم قاضی، نعمت کدیور

گوینده

شهره روحی

حجم (مگ)

237

مدت زمان (دقیقه)

250

دیدگاهی دارید؟