0

 

تلخ‌ترین لبخند (صوتی)

توضیحات

رحیم فتوره چی در کتاب صوتی تلخ‌ترین لبخند، به موضوع مهاجرت دانشجویان نخبه از کشور می‌پردازد و در قالب داستانی تاثیرگذار و زیبا، از معضلات و فواید این امر سخن می‌گوید.

مهاجرت نخبگان در چند دهه گذشته، به عنوان یکی از مسائل مهم اجتماعی شناخته می‌شود. موضوعی که آینده بسیاری از جوانان ایرانی و توسعه و پیشرفت کشور به آن وابسته است. دانشجویانی که به هدف کسب علم و ساختن زندگی بهتر راهی دیار غربت می‌شوند و باید از تمام متعلقات خود دست بکشند و برای همیشه یا چندین سال وطن را ترک گویند. به همین خاطر ادبیات می‌تواند نقشی به سزا در این زمینه ایفا کند و در قالب داستان‌هایی سرگرم‌کننده و آموزنده، موضوع مهاجرت را از زوایای گوناگون بررسی نماید.

رحیم فتوره‌چی یکی از فارغ التحصیلان دکتری رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. او در کتاب تلخ‌ترین لبخند موضوع مهاجرت نخبگان را سوژه اصلی کار خود قرار داده و از مزایا و معایب این امر سخن گفته است. او در مقدمه کتاب نیز بیان می‌کند که در تجربه زیسته خود بارها شاهد رفتن دوستان و آشنایان خود بوده و به خوبی با مشکلات و سختی‌ها دانشجویان ایرانی و نبود امکانات در داخل کشور آشنا است.

به همین خاطر در این رمان با شخصیت‌هایی آشنا خواهید شد که هر کدام به نوعی خواهان مهاجرت از وطن هستند و به خاطر وابستگی‌های خانوادگی و احساسی باید یکی از حساس‌‌ترین تصمیمات خود را در زندگی‌شان بگیرند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رحیم فتوره چی

گوینده

علیرضا عسگری

حجم (مگ)

400

مدت زمان (دقیقه)

480

دیدگاهی دارید؟