0

 

تو را گل‌های عالم دوست دارند

توضیحات

تو را گل‌های عالم دوست دارند: گلبرگی از ادبیات انتظار

چکیده

دوران معاصر، بشر دست یافته به علم و تکنولوژی، از ارزش ها و مفاهیم متعالی و روحانی فاصله گرفته، به سویی جز مسیر سعادت واقعی خود گام برمی دارد. در برخی موارد، این انسان پر مدعا از آن چنان حقیقت خویش فاصله گرفته است که حتی نسبت به دین و الگوهایش احساس نیاز نمی کند.

در این دوران است که دین داری سخت است و پر ارج و انتظار ظهور مردی آسمانی، رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. دل های خسته و مشتاق ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، روزها را به امید دیدار او سپری می کنند تا جهانی پر از عدل و ایمان را در عصر ظهورش ببینند.

دل هایی که در زمان فراموشی مسیر و هدف واقعی انسان بودن که گاهی بر اثر تعلقات مادی و روابط پیچیده و گسترده اجتماعی بیشتر می شود، به یاد او می تپند و انتظار می کشند. برای گسترش فرهنگ انتظار و غفلت زدایی از دل های غبار آلود باید همواره یاد و نام حضرت ولی عصر علیه السلام را زنده نگه داشت تا جامعه مهدی یار و مهدی باوری بنا شود.

بر این اساس و با توجّه به اهمیت نقش صدا و سیما در راستای ترویج معارف دینی، این کتاب شامل متن های ادبی درباره انتظار است که برای گویندگان و مجریان برنامه ها قابل استفاده است.

در بخش اول کتاب با عنوان «نامت گل است»، نوزده متن ادبی و در بخش دوم با عنوان «کنیه ات؛ آیینه، آفتاب،» سیزده متن ادبی ارائه شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مریم سقلاطونی

حجم (مگ)

2.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 2250743
سرشناسه سقلاطونی‌، مریم‌، –
عنوان و نام پدیدآور تو را گل‌های عالم دوست دارند: گلبرگی از ادبیات انتظار / نویسنده مریم سقلاطونی؛ تهیه کننده مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما.
مشخصات نشر قم: دفتر‌عقل، 1387.
مشخصات ظاهری 84 ص.
فروست مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما؛ 675.
یادداشت چاپ قبلی: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشهای اسلامی، 1382.
یادداشت چاپ دوم.
عنوان دیگر تو را گل‌های عالم دوست دارند.
موضوع محمدبن حسن (عج)، امام دوازدهم، 255ق. – — شعر
موضوع شعر فارسی — قرن 14
شناسه افزوده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. مرکز پژوهشهای اسلامی
رده بندی کنگره PIR8098 /ق3ت9 1387
رده بندی دیویی 8فا1/62

تعداد صفحات

85

دیدگاهی دارید؟