0

 

جامعه شناسی شهر

توضیحات

در این کتاب با استفاده از نتابج جامعه شناختی در یکصد سال اخیر به پرسش‌هایی در ارتباط با مسائل شهری پاسخ داده می‌شود و به نوعی، راهنمایی برای آموزش منابع و روش‌های مطالعه شهری به شمار می‌آید. گفتنی است نگارنده در این کتاب بر فایده‌ی رویکرد تاریخی جامعه شناسی شهر بر محور شرایط تولید این دانش پرداخته این مباحث را نیز مطرح ساخته است: “شهر، پدیده‌ی جامعه شناختی”، شهر، صورت اجتماعی”، “شهر، یک یا چند سبک زندگی”، “شهر، یک سازمان سیاسی”، “پیمایش شهری امروز” و “یگانگی شهر”.

گروه‌های اجتماعی چگونه با فضاهای مختلف شهر سازگار می‌شوند؟ آیا در سطح شهر نقاط جرم‌خیز وجود دارد؟ آیا شهر مایه جمع‌گرایی می‌شود یا انزواطلبی؟ طبقات اجتماعی چگونه در شهر توزیع می‌شوند؟ چه کسانی شهر را اداره می‌کنند؟ آیا مدیریت شهری توان پاسخگویی به مسایل شهری را دارد؟ آیا در عملیات شهرسازی می‌توان روی مشارکت ساکنان حساب باز کرد؟ آیا آمایش شهری به نحوی پایدار در جامعه پذیرفته می‌شود؟
این کتاب با استفاده از نتایج تحقیقات جامعه‌شناختی در یک صد سال اخیر، به این پرسش‌ها و به بسیاری پرسش‌های دیگر در ارتباط با مسایل شهری پاسخ می‌دهد و راهنمای آموزش اصیل منابع و روش‌های مطالعه شهری است. مخاطبان این کتاب علاوه بر دانشجویان علوم اجتماعی، معماری و شهرسازی، همه کسانی هستند که با ساخت و ساز شهری و با آمایش سرزمین سر و کار دارند: مهندسان، معماران، برنامه‌ریزان توسعه و بازسازی مناطق شهری، منتخبان شوراها و انجمن‌های محلی و…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

یانکل فیالکوف

مترجم

عبدالحسین نیک‌گهر

حجم (مگ)

3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌83-35589
سرشناسه فیالکوف، یانکل
Fijalkow, Yankel
عنوان و نام پدیدآور جامعه‌‌شناسی شهر / یانکل فیالکوف‌؛ ترجمه عبدالحسین نیک‌‌گهر.
مشخصات نشر تهران : آگه ، 1383.
مشخصات ظاهری 168 ص‌.: مصور، جدول‌.
یادداشت عنوان اصلی‌: Sociologie de la ville.
یادداشت چاپ دوم و سوم: 1388.
یادداشت کتابنامه‌: ص‌. [159] – 168.
موضوع جامعه‌شناسی شهری
شناسه افزوده نیک‌گهر، عبدالحسین‌، – ، مترجم
رده بندی کنگره HT151/ف‌9ج‌2 1383
رده بندی دیویی 307/76

دیدگاهی دارید؟


اعضا
Zahraa
6 ماه 15 روز قبل

تقاضای امانت گرفتن کتاب

Support
6 ماه 15 روز قبل

سلام خدمت شما
این کتاب در امانت شما قرار گرفت.

اعضا
Zahraa
6 ماه 15 روز قبل

سلام، دسترسی به امانت کتاب چگونه است؟ امکانش هست راهنمایی بفرمایید