1

 

با بیست ساله ها (۲): جنایات رژیم پهلوی


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

از مجموعه با بیست ساله ها – جلد ۲

سخن ناشر:
با بیست ساله ها عنوان سلسله تالیفاتی است که در واقع مشق نویسندگی است از تاریخ یک انقلاب از شکل گیری یک نظام سیاسی تا…؛ از تصویر آنچه بود و آنچه شد.
در این مجموعه تالیفات عناوینی برگزیده شده است که می تواند موضوع تحقیقات دامنه دار تری از تصویربرداری صحیح قسمتهای ناگفته ای از تاریخ عصر پهلوی باشد تا جوانان ما با درایت و تیزبینی و ژرف اندیشی، وضع و حال ملتی با فرهنگ و با اراده را که به اسارت استکبار و ایادی وابسته آن در آمده بودند، ببینند و بدانند که چه بر سر یک ملت خواهد آمد اگر هویت او مسخ شود و اراده و امیدش لگد مال گردد.
نسل جوان ما قبل از اینکه شعار «مرگ بر استکبار» و «مرگ بر وابستگی» را سر دهد باید با شعور همه اعماق آن را ببیند و باوری سترگ بر شعارش ایجاد شود.
فرزند بیست ساله عزیزم اگر تو تاریخ این مرز و بوم را نشناسی، برگ برگ آن را نبینی و بر آن نیندیشی دیگران تاریخت را نوشته و هویتت را آن گونه که می خواهند معنی میکنند و تو مستاصل و منفعل در گوشه ای نظاره گر باقی خواهی ماند.
تلاشی که در پیش روی داری در واقع مشق تاریخ نویسی است توسط تعدادی از همسن و سالهای خودت که با جمع آوری از حدود چهل کتاب تاریخی از زبان دوست و دشمن آنچه از عصر پهلوی بیان کرده اند گردآوری نموده تا با سبکی روان و شیوا با تو روشی ساده را در بازبینی و نگارش تاریخ کشور عزیزمان تمرین نمایند.

امید است در این تلاش که آغاز شده تو نیز دستمان را بگیری تا این قلمرو تحقیق را به صورت کمی و کیفی، گسترش دهیم و از روشهای مناسب و جاذب برای اطلاع رسانی به نسل جوان هر چه بیشتر استفاده نمائیم. ما را از نظرات سازنده خود محروم ننما و با ما به آدرس مرکز اسناد در تماس باش…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

تدوین: وزارت اطلاع‍ات‌، م‍رک‍ز ب‍ررس‍ی اس‍ن‍اد ت‍اری‍خ‍ی‌

تعداد صفحات

66

حجم (مگ)

9.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟