0

 

جنگ جهانی اول

توضیحات

از مقدمه کتاب:
جنگ جهانی اول تاثیر عمیقی بر آگاهی انسان های دوران جدید گذاشت. این جنگ به نظم سیاسی در اروپا شکل تازه ای داد. یادبودهای آن در هر شهر و روستا دیده می شود.

پس از گذشت ۵۰ سال از آن، یادگاری هایش از بین نرفته است. هر رویداد آن موضوعی را برای نوشتن کتابهای جدید در اختیارمان می نهد که بسیاری از آنها در ردیف پرفروشترین کتابها قرار دارد.

هدف من این بوده است که جنگ را از چشم انداز تاریخی بنگرم. من کوشیده ام توضیح دهم که به چه سبب جنگ درگرفت، به ویژه برای رفتار انسان هایی که مشتاقانه درگیر جنگ بودند و نیز از آن نفرت داشتند پاسخی بیابم.

هر کشوری در دفاع از حریم خود سرسختانه جنگید و نیز در صدد تسخیر خاک دیگری برآمد تا به منافع عظیمی دست یابد. سیاستمداران و ژنرال ها در بزرگی حوادث غوطه ور شدند. آنها بر این باور بودند که راز پیروزی به دست توده مردم گشوده می شود، اما مردمی را که برانگیختند نمی توانستند مهار کنند. همه بدون آنکه کاری از دستشان بربیاید، ناشیانه عمل می کردند.

آنها بدون اینکه نقشه ای داشته باشند، کشتی ها را هدایت می کردند، پیش از طوفان می غریدند و نمی دانستند در کدام بندرگاه فرود آیند. سرباز گمنام که قهرمان جنگ جهانی اول بود، اکنون از آثار مکتوب رخت بربسته و به آدم بی اهمیتی تبدیل شده است. او به زندگی خود در تصویرها ادامه می دهد…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ای. جی. پی. تیلور

مترجم

بهرام فرداد امینی

حجم (مگ)

15.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

374

دیدگاهی دارید؟