0

 

خلاصه روش گرگ (صوتی)

توضیحات

مخاطبینی که فیلم سینمایی گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) از مارتین اسکورسیزی را دیده باشند، حتماً با نام جردن بلفورت (Jordan Belfort) آشنایی دارند. او وقتی در جوانی وارد دنیای بورس شد، به لحاظ دارایی آدمی فقیر محسوب می‌شد. با این حال ظرف مدت زمانی کوتاه با چنان سرعت خیره‌کننده‌ای در بازار بورس و سهام پیشرفت کرد که به سرمایه‌داری شناخته‌شده و یکی از بزرگان وال‌ استریت (محلی که ساختمان بورس آمریکا در آن واقع است) بدل شد.

موفقیت اقتصادی جردن بلفورت (صرف نظر از حقه‌بازی‌هایی که کارش را به حبس و زندان کشاند) برآمده از کدام استعداد او بود؟ خود وی در کتاب روش گرگ (Way of the Wolf) کوشیده تا به این سوال پاسخی قانع‌کننده بدهد. او در این اثر خود را همچون گرگی معرفی می‌کند که در کار فروش به هیچ خریداری رحم نمی‌کند! اگر مایلید با شیوه‌ی این گرگ بی‌رحم و کاربلد آشنا شوید، باید مطالب را از زبان خودش بخوانید یا بشنوید.

جردن بلفورت در کتابی که پیش رو دارید، هر نکته‌ای را که دانستنش برای بدل شدن به فروشنده‌ای درجه یک لازم است، به شکلی موجز و مختصر بیان کرده است؛ از جمله روش‌های تأثیرگذاری بر خریدار از طریق بازی با تن صدا و لحن کلام، شیوه‌ی متقاعد کردن او به انجام کاری که ظاهراً از آن سر باز می‌زند و بسیاری دیگر از رموزِ این‌چنینی را.

پس، در یک کلام می‌توان چنین گفت که با یادگیری آموزه‌های بلفورت، در واقع «هنر مجاب کردن» را یاد خواهید گرفت؛ هنری که بدون بهره‌مندی از آن، هرگز نخواهید توانست به رؤیای ثروتمند شدن خود جامه‌ی عمل بپوشانید.

(در پایان ذکر نکته‌ای را لازم می‌دانیم: اثر حاضر نسخه‌ای خلاصه‌‌شده‌ از کتاب روش گرگ است. شما در کتابراه می‌توانید نسخه‌ی کامل این اثر را نیز تهیه و مطالعه کنید؛ اگرچه ما اطمینان می‌دهیم که با گوش سپردن به همین کتابی که اکنون در دست دارید، با مهم‌ترین آموزه‌های نویسنده آشنا خواهید شد.)

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جردن بلفورت
مترجم: دادبه دادمهر

گوینده

دادبه دادمهر

حجم (مگ)

65

مدت زمان (دقیقه)

70

دیدگاهی دارید؟