0

 

خلاصه عادت های اتمی (صوتی)

توضیحات

عموماً اینگونه تصور می‌شود که عادت‌ها «بیانگر» شخصیت انسان هستند؛ نشانه‌هایی که با مشاهده‌شان می‌توان پی به زوایای پنهان روان آدمی بُرد. این پندار اگرچه کاملاً نادرست نیست، حق مطلب را درباره‌ی نقش بنیادین و اساسی عادات ادا نمی‌کند. صحیح‌تر آن است که گفته شود عادت‌های خوب و بد ما، نه فقط نشان‌دهنده‌ی شخصیت و رفتار ما، بلکه شکل‌دهنده‌ی آنها هستند.

به واقع، عادات ریز و درشتی که ما از خود به نمایش می‌گذاریم، شاید در بادی امر از واقعیتی روان‌شناختی و یا شخصیتی که در درون ماست ریشه گرفته باشند، اما پس از مدتی، خودْ بر وجوه دیگر زندگی ما اثر می‌گذارند. به همین خاطر است که اشخاصی چون جیمز کلیر اصرار دارند که برای تغییر بسیاری از جنبه‌های ناپسند و مخرب زندگی، بیش از هر چیز باید به تغییر عادت‌های خود همت بگماریم، حتی با وجود این واقعیت که تغییر یک عادت، از پدید آوردن آن دشوارتر است.

در خلاصه کتاب صوتی عادت‌های اتمی، در این باره توضیحاتی مفصل و مبسوط داده شده است. جیمز کلیر در این اثر پرفروش و آموزنده، پس از مشخص ساختن اهمیت عادت‌های خوب و بد ما در کیفیت زندگی‌مان، روش تغییر عادات ناپسند و جایگزین ساختن آنها با عادت‌های خوب را به طور کامل توضیح داده است.

ویژگی مثبت کتاب عادت‌های اتمی این است که ضمن برخورداری از جنبه‌های نظری و آموزشی، جنبه‌‌های عملی و کاربردی هم بسیار دارد. و این امری‌ست که آن را از بی‌شمار کتاب‌های دیگری که با این موضوع نگاشته شده‌اند، متمایز می‌سازد.

در پایان ذکر دو نکته ضروری‌ است. نخست آنکه اثر حاضر در زبان فارسی با نام‌های دیگری از جمله «عادت‌های ریز» و «خرده‌عادت‌ها»» نیز ترجمه و منتشر شده است. و دیگر آنکه اثری که در دست دارید، حاوی چکیده‌ای جامع از مطالب کتاب عادت‌های اتمی است، و نه دربردارنده‌ی تمامِ متنِ آن.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جیمز کلیر
مترجم: شهرزاد رحیمی

گوینده

کامبیز خلیلی

حجم (مگ)

48

مدت زمان (دقیقه)

30

دیدگاهی دارید؟