0

 

خلاصه کفش باز (صوتی)

توضیحات

فیل نایت (Phil Knight) در سال ۱۹۶۲ جوانی ۲۴ ساله بود. او در این زمان، با سرمایه‌ای اندک که از پدرش قرض می‌گیرد شرکتی کوچک را برای تولید کفش‌های ورزشیِ مخصوص پیاده‌روی تأسیس می‌کند که در واقع بیشتر به یک کارگاه جمع‌وجور شباهت دارد. با این حال همین کارگاه جمع‌وجور هسته‌ی اولیه‌ی یکی از سه غول بزرگ در میان بی‌شمار برند پوشاک ورزشی در جهان امروز است: منظورمان برند نایک یا نایکی (Nike) است، که حتماً شما هم با محصولات متنوع آن آشنایی دارید.

اینکه تجارت فیل نایت چطور بالا می‌گیرد و کارِ در ابتدا خُردش چگونه گسترش پیدا می‌کند، داستانی بسیار هیجان‌انگیز و خصوصاً آموزنده دارد که در کتاب کفش باز (Shoe Dog) از زبان خود او بازگو شده است. واقعیت اما این است که مطالب این کتاب ممکن است برای برخی از افراد بیش اندازه طولانی و مفصل، و در نتیجه کمی کسل‌کننده به نظر برسد؛ توصیه‌ی ما به این گروه این است که به جای اصل کتاب، به نسخه‌ی خلاصه‌ای از آن گوش بسپارند که هم‌اینک مقابلشان است.

در این نسخه تمام ماجراهای مربوط به تأسیس و رشد شرکت نایکی بیان شده است؛ منتها به شکلی فشرده و موجز. به نحوی که مخاطب پس از اتمام آن، هم از هسته‌ی اصلی کتاب معروف و پرفروش کفش باز آگاه شده، و هم اینکه دنبال کردن مطالبِ اثر تا پایان برایش پرکشش و جذاب باقی مانده است. پس این شما و این خلاصه کتاب صوتی کفش باز.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فیل نایت
مترجم: نازنین صابری

گوینده

فریبا فصیحی تاش

حجم (مگ)

98

مدت زمان (دقیقه)

100

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟