0

 

خلاصه پدر ثروتمند پدر فقیر (صوتی)

توضیحات

«برای ثروتمند شدن، باید یاد بگیرید که مثل ثروتمندها به زندگی نگاه کنید.» این جمله چکیده‌ی کتاب پرفروش و اثرگذار پدر ثروتمند، پدر فقیر (Rich Dad Poor Dad) از رابرت کیوساکی است. این اثر که امروزه از کلاسیک‌های حوزه‌ی اقتصاد و تجارت به شمار می‌رود، به شما می‌آموزد که بسیاری از باورهایی که به درست یا غلط از دوران کودکی پذیرفته‌اید، در آینده‌ی شغلی و مالی‌تان تأثیری فوق‌العاده دارند؛ و شما غالباً به این مسئله بی‌توجهید.

اینجاست که نقش پدر پولدار و پدر بی‌پول، در شکلی که آینده‌ی هر فرد به خود می‌گیرد، آشکار می‌شود. البته باید توجه داشت، زمانی که کیوساکی از فقر و ثروت صحبت می‌کند، بیشتر منظورش مقایسه‌ی دو طرز فکر فقیرانه و ثروتمندانه است؛ نه صرفاً موجودی حساب بانکیِ شخص!

کتاب پدر ثروتمند، پدر فقیر داستان بزرگ شدن پسری به نام رابرت نزد دو پدر خود است؛ یعنی پدر واقعی‌اش و پدر بهترین دوستش. این دو مرد تفاوت‌های زیادی با همدیگر دارند و هرکدام براساس افکار و بینش مالی خود با پول‌شان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این حال پدر واقعی رابرت هرچند تلاش بی‌وقفه و زیادی برای کسب ثروت انجام داده اما به خاطر نداشتن سواد مالی و هوش اقتصادی درست، هیچگاه به موفقیت نرسیده است. اما پدر دوستش برخلاف او، دانش خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری دارایی‌هایش داشته و تنها برای درآمدی ناچیز شغل کارمندی را انتخاب نکرده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

رابرت کیوساکی
مترجم: دادبه دادمهر

گوینده

علی غفاری

حجم (مگ)

80

مدت زمان (دقیقه)

72

دیدگاهی دارید؟