0

 

درد همیشه راه را نشان می دهد

توضیحات

هاکان منگوچ، در کتاب درد همیشه راه را نشان می‌دهد به سراغ نی‌نامه رفته و بابهره‌گیری از تعالیم مولانا راه‌هایی را پیش پای شما می‌گذارد که اگر آن‌ها را به کار ببندید،‌ آرامش بیشتری را در زندگی تجربه خواهید کرد و به به‌زیستی نزدیک می‌شوید. این شما و این راهنمایی کاربردی برای تاب‌آوردن پیچیدگی‌های جهان…

هاکان منگوچ (Hakan Mengüç)، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش «من نی هستم» و «هیچ ملاقاتی اتفاقی نیست» با کتاب تازه‌ای بازگشته است. اثری که به ما می‌آموزد چگونه می‌توان در زندگی تمرین صبر کرد و از مسیر زخم‌ها به آرامش رسید. کتاب درد همیشه راه را نشان می‌دهد (Mevlana istedigin birsey olursa bir hayir olmazsa bin hayir ara) محصول سال ۲۰۲۰ است. منگوچ در اثر نام‌برده به سراغ هجده بیت ابتدایی کتاب مثنوی رفته و با بهره‌گیری از تعالیم مولانا راه‌هایی را پیش‌روی ما قرار می‌دهد که بتوانیم با به‌کاربستن آن‌ها به آرامش بیشتری برسیم.

کتاب حاضر مرهمی‌ست برای تن رنجور کسانی که سردرگم در پی پاسخ دادن به پرسشِ «چگونه می‌توان بهتر زیست» هستند. هاکان منگوچ نی‌نامه را با زبانی شیوا، به همراه مثال‌ها و قصه‌های گوناگون برایمان شرح می‌دهد تا از طریق آن بتوانیم درک دقیق‌تری از مولانا پیدا کنیم. به عبارتی او از دل ابیاتی که سال‌ها پیش سروده شده‌اند، راهکارهایی درخشان برای بهتر زندگی کردن ارائه می‌دهد.

هاکان منگوچ بر این باور است که اسرار جهان جملگی در هجده بیت نخست مثنوی قرار دارند. می‌توان از دل این ابیات به آسودگی رسید و بر ویرانه‌های وجود از نو چیزی ساخت. به‌طورویژه، علاقه‌مندان به عرفان از این کتاب بهره‌ی فراوانی می‌برند. اگرچه این کتاب درخشان راهنمایی‌ست کاربردی، برای هر کسی که می‌خواهد قدمی به سوی آرامش بردارد.

باید به خاطر داشته باشید این که در این لحظه مشغول مطالعه‌ی این خطوط هستید، امری اتفاقی نیست. بلکه کائنات شما را به سوی خود فراخوانده است. گفتنی‌ست نشر نسل نواندیش انتشار کتاب درد همیشه راه را نشان می‌دهد را بر عهده داشته و فائزه پورعلی آن را به فارسی برگردانده است که این ترجمه در نوع خود در خور توجه است؛ مترجم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا برای ابیاتی که در کتاب ذکر شده، معادل فارسی دقیق بیابد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هاکان منگوچ

مترجم

فائزه پورعلی

حجم (مگ)

13.1

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 7607509
سرشناسه منگوچ، هاکان
Meng, Hakan
عنوان قراردادی مثنوی .برگزیده .شرح
عنوان و نام پدیدآور درد همیشه راه را نشان می‌دهد…/ نویسنده هاکان منگوچ ؛ مترجم فائزه پورعلی ؛ ویراستار سمانه عباسی.
مشخصات نشر تهران : نسل نواندیش، 1400.
مشخصات ظاهری 156 ص.؛ 5/14 5/21 س‌م.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی: Mevlana istedin bir sey olursa bir hayir olmazsa bin hayir ara.
موضوع مولوی، جلال‌الدین محمدبن محمد، 604 – 672ق.مثنوی. برگزیده — نقد و تفسیر
موضوع Mowlavi, Jalaloddin Mohammad ibn Mohammad, 1207 – 1273. Masnavi. Selections.– Criticism and interpretation
موضوع شعر فارسی — قرن 7ق. — تاریخ و نقد
موضوع Persian poetry — 13th century — History and criticism
شناسه افزوده پورعلی، فائزه، -، مترجم
رده بندی کنگره PIR5301
رده بندی دیویی 8فا1/31
وضعیت رکورد فیپا

تعداد صفحات

112

دیدگاهی دارید؟