0

 

درون تو طلاست (صوتی)

توضیحات

«درون تو طلاست؛ عمر کوتاه نیست، ما کوتاهی می‌کنیم» نوشته مسعود لعلی، درس‌هایی در قالب داستان و حکایت کوتاه برای خودشکوفایی فردی و غنی‌سازی زندگی دربردارد. اساس این کتاب به گفته نویسنده، قصه‌درمانی است. «درون تو طلاست» ما را به درون‌نگری تشویق می‌کند و داستان‌های زیبای آن که با دقت وسواس گردآوری شده، ما را متوجه غنای درونی و سرمنشأ قدرت درونی ما می‌کند.

یکی از درس‌های زندگی این کتاب این‌گونه آغاز می‌شود:

در شهر، جشن بزرگی برپا بود و همهٔ مردم در آن شرکت داشتند. مسئول پارکِ شهر دوست داشت در جشن شرکت کند، اما نگران آب دادن نهال‌های جدید در پارک بود. لذا تصمیم گرفت از میمون‌های داخل پارک کمک بگیرد. او به رئیس میمون‌ها گفت که خیلی برای پارک زحمت کشیده است و همهٔ مردم مِن‌جمله شما از آن لذت می‌برید. می‌توانم خواهش کنم که امروز به جای من نهال‌ها را آب بدهید؟

آن‌ها با کمال میل قبول کردند. مسئول پارک به آن‌ها شیلنگ و سطل آب داد و تأکید کرد که کارشان را خوب انجام دهند. مسئول میمون‌ها به میمون‌های دیگر سفارش کرد که آب را هدر ندهند و اقتصادی عمل کنند. لذا از آن‌ها خواست قبل از این‌که نهال‌های جدید را آب بدهید آن‌ها را از خاک در بیاورید. اگر ریشهٔ آن‌ها عمیق بود آب بیشتری بدهید و اگر ریشهٔ آن‌ها سطحی بود آب کمتر مصرف کنید تا صرفه جویی کرده باشید.

فردی متوجه رفتار آن‌ها شد. پرسید چه کار می‌کنند. میمون‌ها پاسخ دادند که براساس دستور مافوق عمل می‌کنند….

توضیحات تکمیلی

نویسنده

مسعود لعلی

گوینده

کامبیز خلیلی

حجم (مگ)

302

مدت زمان (دقیقه)

240

دیدگاهی دارید؟