0

 

درک مطلب عربی

توضیحات

درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز

همان طور که می دانیم بسیاری از دانش آموزان به علت نداشتن مهارت کافی از پاسخ دهی به سؤالات درک مطلب در کنکور سراسری امتناع می کنند. کتاب درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز با هدف کسب مهارت برای دانش آموزان جهت پاسخ دهی به سؤالات متن ها تالیف شده است. در ادامه چگونگی نوشتار مطالب کتاب را توضیح می دهیم. زبان نوشتار کتاب نیز صمیمی انتخاب شده است.

آموزش (درسنامه)

ساختار کتاب درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز به این صورت می باشد که ابتدا به توضیحات مربوطه جهت چگونگی پاسخ دهی به سؤالات متن های درک مطلب پرداخته شده است و سپس متن ها قرار داده شده اند. به طور کلی مطالب در سه فصل نگاشته شده اند.

فصل اول در رابطه با متن شناسی و آشنایی با تیپ های مختلف سؤال می باشد، به این صورت که از ریزترین و ابتدایی ترین نکات شروع به صحبت شده است. در ابتدا به خوبی متن ها دسته بندی شده اند و مواردی که در سؤالات مطرح می شوند، گفته شده است. در کتاب درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز تمامی توضیحات به صورت موردی و با ترتیب بسیار خوبی بیان شده اند. برای تمامی موارد یک کادر با عنوان مثال قرار داده شده است. از ساده ترین مثال ها استفاده شده است و هم چنین به ساده ترین زبان نیز توضیح داده شده است.

فصل دوم با عنوان »متنک« مطرح شده است. در این قسمت هدف بالا بردن توانایی دانش آموزان در ترجمه و پاسخ دهی به سؤالات و متن های کوتاهی است که به صورت چهار گزینه ای نوشته شده اند. با سؤال های کوتاه و ساده شروع شده اند و در ادامه سؤالات سخت تر و طولانی تر می شوند. هم چنین در این بخش سعی شده است تا با مطرح کردن نوعی خاص از سؤالات قدرت تشخیص و انتخاب درست مفهوم جملات به دانش آموزان یاد داده شود.

به طور کلی به صورت گام به گام تمامی مواردی که دانش آموزان جهت یادگیری چگونگی پاسخ دهی به سؤالات درک مطلب نیاز دارند در کتاب درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز با زبانی ساده بیان شده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

حسام حاج مومن
فرهاد مددی

تعداد صفحات

209

حجم (مگ)

67

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟