0

 

دشمن عزیز (صوتی)

توضیحات

جین وبستر در کتاب صوتی دشمن عزیز، داستان زندگی سالی مک‌براید، دوست صمیمی جودی ابوت را روایت می‌کند. این رمان محبوب بلافاصله پس از انتشار به‌مدت ده هفته در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا قرار گرفت.

رمان دشمن عزیز (Dear Enemy) را می‌توان کتابی در امتداد داستان بابالنگ‌دراز به شمار آورد. جین وبستر نویسنده‌ی داستان محبوب بابالنگ‌دراز، در این کتاب قصه‌ی زندگی «سالی»، دوست صمیمی جودی ابوت (شخصیت اصلی داستان بابا‌لنگ‌دراز) را روایت می‌کند. ما از خلال نامه‌نگاری‌های سالی مک‌براید، سیر رشد و پیشرفت او را در زندگی می‌بینیم که چگونه از انسانی غیراجتماعی به شخصیتی مفید و بالغ تبدیل می‌شود. او نامه‌های زیادی به افرادی همچون جودی ابوت، جرویس پندلتون (همسر جودی)، سندی مک‌ری (پزشک یتیمخانه‌ای که سالی در آن کار می‌کند) می‌فرستد و داستان زندگی‌اش را در این نامه‌ها روایت می‌کند. «دشمن عزیز» نامی است که سالی در این نامه‌ها به روی سندی مک‌ری می‌گذارد.

جین وبستر در این داستان سیر بلوغ شخصیت اصلی را در مسیر درام برای مخاطب ترسیم می‌کند. درست مثل چیزی که در بابا‌لنگ‌دراز برای شخصیت جودی ابوت اتفاق می‌افتد. وبستر چالش‌های حضور و رشد یک زن مستقل را در اجتماعی مردسالار در ابتدای قرن بیستم به تصویر می‌کشد. او برای این کار شخصیت اصلی داستان را در روستایی نزدیک نیویورک قرار می‌دهد و به معضلات اجتماعی زمانه‌ی اثر یعنی دهه‌ی دوم قرن بیستم، از جمله نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، حقوق زنان، طلاق و حضور زنان در جامعه می‌پردازد. مسائلی که پس از گذشت بیش از یک قرن، هنوز هم کمابیش با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستیم.

نویسنده‌ی دشمن عزیز در طول داستان، انتخاب‌های زندگی سالی را در کنار موقعیت‌های دیگر دوستانش مثل جودی ابوت و هلن قرار می‌دهد و نحوه‌ی رویارویی آن‌ها با چالش‌های زندگی‌شان را با یکدیگر مقایسه می‌کند. او با مهارتی مثال‌زدنی در نوشتن، در این کتاب به سراغ ظرافت‌های زندگی زنانه می‌رود و آن‌ها را بازنمایی می‌کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جین وبستر
مترجم: ثمین نبی پور

گوینده

مریم بنایی

حجم (مگ)

411

مدت زمان (دقیقه)

590

دیدگاهی دارید؟