0

 

دموکراسی متعارض ایالات متحده آمریکا در عراق جدید

توضیحات

حمله به عراق و اشغال آن در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط آمریکا و انگلیس را می‌توان از پیامدهای ۱۱ سپتامبر دانست. نگارنده در کتاب حاضر در صدد یافتن پاسخ چرایی اتخاذ سیاست مهار عراق از سوی آمریکا، سقوط صدام، اشغال عراق توسط بیگانگان و نیز چرایی ناکامی آمریکا در عراق است.
کتاب مشتمل بر دو فصل است. در فصل اول تحت عنوان “از همکاری تا مهار” با مروری بر تحولات عراق، زمان روی کار آمدن حزب بعث، اعمال استراتژی مهار عراق توسط آمریکا، نقش شورای امنیت و تحریم‌های اقتصادی و نظامی در سقوط صدام و عملکرد صدام در برابر بازرسان تسلیحاتی و در نهایت حمله‌ی آمریکا و انگلیس به عراق و سقوط رژیم صدام بررسی شده است.
در فصل دوم طی مقالاتی، اقدامات رهبران سیاسی و دینی عراق، سیاست‌های نو محافظه‌کاران حاکم بر کاخ سفید در عراق جدید، فرآیند دولت ملت‌سازی، گزارش بیکر همیلتون و راهبرد ایالات متحده در عراق نوین، مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در موضوع عراق و امنیت منطقه‌ی خلیج فارس ارزیابی شده‌اند. در بخش ضمیمه‌ها نیز انواع سخنرانی‌ها، مواضع و بیانیه‌های ایران در اجلاس‌های منطقه‌ای، همسایگان عراق و کنفرانس‌های بین‌المللی عرضه شده است.
هم‌چنین ۷۹ راهکار عرضه شده توسط کمیته‌ی امریکایی به کاخ سفید با هدف خروج آمریکا از بحران عراق و نیز نمایه‌ای روزشمار از تحولات عراق از زمان استقلال این کشور فراهم آمده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

حسین امیرعبداللهیان

حجم (مگ)

4.2

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 1068509
سرشناسه امیرعبداللهیان، حسین
عنوان و نام پدیدآور دموکراسی متعارض ایالات متحده آمریکا در عراق جدید/حسین امیرعبداللهیان.
مشخصات نشر تهران: مدیا، 1386.
مشخصات ظاهری 380 ص.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
موضوع عراق — تاریخ — حمله ایالات متحده، 2003م. — نتایج و تاثیرات.
موضوع عراق — سیاست و حکومت — 2003م.
موضوع عراق — تاریخ — دخالت ایالات متحده، 2003م.
موضوع ایالات متحده — سیاست و حکومت — قرن 21م.
رده بندی کنگره DS79/7/الف78د8 1386
رده بندی دیویی 956/70443

تعداد صفحات

387

دیدگاهی دارید؟