0

 

دنیای نورا ۲۰۸۴

توضیحات

دنیای نورا اولین بار سال ۲۰۱۳ ، با عنوان اصلی «nora’s welt 2084» به زبان نروی منتشر شد. مدتی بعد این کتاب تحت عنوان «the world according to anna» به زبان انگلیسی چاپ شد. دنیای نورا مدت کوتاهی پس از انتشار مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت و همین باعث شد این کتاب به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شود.

داستان از اینجا آغاز شده است که نورا در سال ۲۰۸۲ ایمیلی دریافت کرد که با این جمله آغاز شده بود:‌«نورا عزیزم، من نمی‌دانم دنیا با خواندن این نامه چگونه می‌شود…» این ایمیل ۷۰ سال قبل در تاریخ ۲۰۱۲.۱۲.۱۲ از سمت مادربزرگش فرستاده شده است زمانی‌که مادربزرگش هم سن الان نورا بود، یعنی دقیقاً ۱۶ ساله.

عجیب است که مادربزرگش ۷۰ سال پییش چطور می‌دانسته قرار اسم نوه‌اش را نورا بگذارند و از همه جالب‌تر او از کجا می‌دانسته که نورا در این زمان دغدغه‌ی زمینی را دارد که دیگر مانند گذشته‌ زیبا نیست؟ دغدغه‌ی ذوب شدن یخ‌های قطبی، زمین‌های در حال غرق شدن و گونه‌های منقرض شده. دریافت پیام از گذشته و ادامه دار شدن ماجرا باعث شد پدر و مادر نورا او را پییش روانپزشک ببرند. روانپزشک نورا نتوانست چیز عجیبی پیدا کند، به نظر می‌رسد همه‌ی چیزهایی که نورا دیده کاملاً واقعی است. حالا باید بفهمدد آیا انگشتر یاقوت سرخ خانوادگی می‌تواند کمکی به حل گرمایش زمین کند؟

توضیحات تکمیلی

نویسنده

یوستین گاردر

مترجم

مهوش خرمی‌‌پور

حجم (مگ)

33

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 3657624
سرشناسه گوردر، یوستین‌، – م.
Gaarder, Jostein
عنوان و نام پدیدآور دنیای نورا 2084/ نویسنده یوستین گاردر؛ مترجم مهوش خرمی‌پور.
مشخصات نشر تهران: کتابسرای تندیس، 1393.
مشخصات ظاهری 197 ص.؛ 5/14 5/21 س‌م.
یادداشت عنوان اصلی: 2084 Noras welt. .
موضوع داستان‌های نروژی — قرن 20م.
شناسه افزوده خرمی‌پور، مهوش، -، مترجم
رده بندی کنگره PT8951/28 /و4د93 1393
رده بندی دیویی 839/82374

تعداد صفحات

134

دیدگاهی دارید؟