0

 

دوران کودکی (صوتی)

توضیحات

ماکسیم گورکی در کتاب صوتی دوران کودکی، به روایت خاطرات ایام کودکی خود می‌پردازد که بدون شک از میان زندگینامه‌های نویسندگان مختلف، این اثر از مشهورترین و تاثیرگذارترین آن‌هاست.

گورکی در کتاب صوتی دوران کودکی (My Childhood) رنج و سختی طبقه فرودست جامعه و فقر حاکم بر روسیه قرن نوزدهم را به تصویر کشیده؛ و سعی در نشان دادن چهره واقعی طبقات اجتماعی دارد.

ماکسیم پس از مرگ پدرش، مجبور می‌شود همراه با مادر خود، به زادگاه مادرش مهاجرت کند. او در این دوران با تجربیات تازه‌ای روبه‌رو می‌شود و تاثیر این تجربیات بر زندگی او به خوبی مشهود است. او در این کتاب از پدربزرگی خشن و پرخاشگر می‌گوید که از هر فرصتی برای کتک زدنش استفاده می‌کند تا مادربزرگی مهربانی که از او مراقبت می‌کند. خانواده در وحشت از پیرمرد به حیات ادامه می‌دهد و همچنان در فقر دست و پا می‌زند.

کتاب «دوران کودکی» نخستین کتاب از سه‌گانه‌ای محسوب می‌شود که به شرح حال ماکسیم گورکی می‌پردازد، کتاب‌های «در جستجوی نان» و «دانشکده‌های من» مراحل بعدی زندگی گورکی را به تصویر می‌کشند.

ماکسیم گورکی را می‌توان یکی از نویسندگان بزرگ روسیه و حتی جهان دانست. او در نوشته‌های خود به‌ ویژه در این کتاب تیپ جدیدی را به ادبیات معرفی نمود. او تیپ پابرهنگان را وارد عرصه ادبیات کرد. پابرهنگان خصوصیات ویژه‌ای نظیر: آزادگی، حکمت قلبی، غرور، پویایی و جستجوگری دارند، که نویسنده این خصایص را با فقر همراه کرده و شخصیت‌های طرد شده در طیف‌های مختلف جامعه را نشان می‌دهد. زندگی در بین مردم عادی از یک سو و روح حساس، جستجوگر و مبارزه‌جوی او از سوی دیگر، از او نویسنده‌ای مردمی و واقع‌نگر می‌سازد، این روحیه در بیشتر آثارش به چشم می‌خورد. بسیاری از رمان‌های او به فارسی ترجمه شده است، از جمله مادر، به انسان‌ها، دشمنان، شهر شیطان زرد و…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ماکسیم گورکی
مترجم: کریم کشاورز

گوینده

محسن زرآبادی پور

حجم (مگ)

553

مدت زمان (دقیقه)

600

دیدگاهی دارید؟