0

 

دولت کریمه امام زمان (عج)

توضیحات

این کتاب نوشته سید مرتضی مجتهدی سیستانی بوده و مشتمل بر بحث های جالبی درباره شک.فایی عقل و اندیشه، پیشرفت دانش و بینش، توسعه اقتصادی و …در حکومت آینده جهان با نکته های فراوان تازه ، مهم و حیاتی است.

گزیده ای از کتاب : 

نقش فکر و اندیشه در تکامل انسان

افکار و اندیشه های ارزنده و بزرگ ، نقش بسیار مهمّی در تکامل انسان دارند ؛ بشر می تواند با افکار عالی و ارزشمند پایه های رکود را شکسته و به سوی اهداف عالی گام برداشته و آن را به دست آورد ؛ همان گونه که افکار زشت و ناپسند در تباه شدن عمر انسان نقش عجیبی دارد و بسیاری از انسان ها بر اثر اندیشه های آلوده و خطرناک ، خود و دیگران را به گمراهی و تباهی کشانده اند .

این قانونی است که در جهان خارج و در دنیای درون ما حکومت می کند ؛ اگر ضمیر خود را با افکار نیک و پسندیده بارور کنیم ، از نردبان ترقّی بالا می رویم و اگر آن را با فکر گناه و اندیشه فاسد و آلوده پر کنیم وسیله سقوط خود را فراهم می سازیم .

همان گونه که زمین خشک را می توانیم با آبیاری و تلاش به باغ و گلستان تبدیل کنیم و نیز می توانیم او را رها سازیم تا خارستان شود ؛ ضمیر خود را نیز می توانیم سرشار از افکار ارزشمند و پر ثمر نماییم یا نفس خود را رها ساخته و در افکار فاسد ، آلوده و منفی غوطه ور شویم.

پس ما می توانیم با کنترل افکار و طرد اندیشه های شیطانی و نفسانی ، نه تنها از غوطه ور شدن در اندیشه های کوچک و شخصی دست برداریم ، بلکه نفس خود را به سوی اندیشه های بزرگ ، ارزشمند و جهانی بسیج نماییم .

عالی ترین اندیشه ها ، در انتظار نهفته است

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سیدمرتضی مجتهدی‌سیستانی

حجم (مگ)

10.5

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 1030602
سرشناسه مجتهدی سیستانی، مرتضی
عنوان و نام پدیدآور دولت کریمه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف): بحث های جالبی درباره شکوفایی عقل و اندیشه ،…/ مرتضی مجتهدی سیستانی
مشخصات نشر قم: الماس، 1385.
مشخصات ظاهری 303ص.
وضعیت فهرست نویسی در انتظار فهرستنویسی
یادداشت چاپ دوم.
شماره کتابشناسی ملی 1037037
سرشناسه مجتهدی‌، سیدمرتضی‌،
عنوان و نام پدیدآور دولت کریمه امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف): بحث‌های جالبی درباره شکوفایی عقل و اندیشه…(در حکومت آینده جهان)… / تالیف مرتضی مجتهدی‌سیستانی.
مشخصات نشر قم: الماس، 1385.
مشخصات ظاهری 303 ص.
یادداشت پشت جلد لاتینی شده: Dolate Karimeh Emam Zaman.
یادداشت چاپ سوم: اسفند 1385.
یادداشت چاپ چهارم : زمستان 1387.
یادداشت چاپ پنجم : 1388 (فیپا).
یادداشت کتابنامه: ص. 299 – 303 ؛ همچنین به صورت زیرنویس.
موضوع محمدبن حسن (عج)، امام دوازدهم‌، 255ق
موضوع مهدویت
رده بندی کنگره BP224/4/م26د9 1385
رده بندی دیویی 297/462

تعداد صفحات

286

دیدگاهی دارید؟