0

 

دو قرن سکوت (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی دو قرن سکوت نوشته‌ی دکتر عبدالحسین زرین کوب، نویسنده، مترجم، منتقد ادبی، تاریخ‌نگار، اسلام شناس و ایران‌شناس برجسته‌ی دوره‌ی معاصر است.

دو قرن سکوت در دسته‌ی کتاب‌های صوتی تاریخی قرار می‌گیرد که به تاریخ ایران پس از حمله اعراب تا روی کار آمدن سلسله طاهریان اختصاص دارد و در آن به حوادث سیاسی و اجتماعی، و قیام‌های ایرانی علیه خلفای عرب پرداخته‌شده است.

خلاصه کتاب صوتی دو قرن سکوت؛ ناگفته‌هایی از تاریخ ایران

کتاب صوتی دو قرن سکوت از منابع ارزشمند فارسی برای مطالعه وضعیت فرهنگی اعراب پیش از اسلام و وضعیت سیاسی و فرهنگی مردم ایران در دو قرن اول هجری به شمار می‌آید.
کتاب از دوران ساسانیان در ایران آغاز به سخن می‌کند. دوره‌ای که شکوه و جلال ایران‌زمین زبانزد تمامی حکومت‌های دوران بود. دکتر عبدالحسین زرین کوب در ادامه از جهالت، عقب‌ماندگی و وحشی‌صفتی اعراب سخن به‌میان می‌آورد که چگونه همواره وابسته‌ی دربار ایران بودند.

اما گذشته از این ساسانیان که در ابتدا دولتی قدرتمند بودند به زوال کشیده شدند که به سبب فساد روحانیون و سرداران و مالیات های سنگینی که بر مردم نهاده بودن مردم از دولت ناراضی بودند.
تحصیلات مخصوص طبقه های اشراف و روحانیون بود و مردم عادی حق تحصیل علم دانش را نداشتند.  قیام‌های مزدک و مانی هم باعث اصلاح این امور نشد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

عبدالحسین زرین کوب

گوینده

سعید اسلام زاده

حجم (مگ)

349

مدت زمان (دقیقه)

780

دیدگاهی دارید؟