0

 

راهنمای مادران شاغل

توضیحات

این کتاب مشتمل بر راه‌کارها و نکاتی است درباره‌ی نیازهای مادر و فرزند با در نظر گرفتن حساسیت‌های مربوط به دوران رشد نوزاد، مسائل تربیتی و روانی و سلامت جسمانی او نیز نکات مربوط به ادامه‌ی کار مادر، مشکلات، فشارها و نیازهای او در این دوره که با مباحثی از این قبیل نوشته شده است: موقعیت مادران شاغل، نگهداری از کودک، رابطه‌ی مادر با همسر، ویژگی‌های خانواده، شاد، و مراقبت مادر از خویشتن.

مادر بودن شاید پیچیده‌ترین، توانفرساترین، عاطفی‌ترین، مشکل‌ترین و در عین حال، شگفت‌انگیزترین حادثه زندگی من بوده است. اگر شما هم مادر هستید پس خیلی خوب منظور مرا درک می‌کنید. اگر به این موضوع احساسات ناشی از تنها گذاشتن کودکتان در خانه و بازگشت به کار را هم اضافه کنید، آن‌گاه سختی و عظمت «مادری شاغل» بودن، خود را بیشتر نمایان می‌سازد. خوب می‌دانم که برای من همین‌طور بوده است.

در ابتدا تصور می‌کردم که دیگران هم قادرند از عهده این وظیفه برآیند و کار چندان دشواری نیست. اما دو ماه پس از به دنیا آمدن اولین فرزندم، هنگام ظهر که می‌شد، هنوز فرصت نکرده بودم لباس بپوشم. با صدای گریه نوزادم از جا می‌پریدم و حتی رفتن به فروشگاه نیز مانند مأموریتی دشوار بود. با این وضعیت چطور می‌توانستم به کارم باز گردم؟ تاریخ بازگشت به کار نزدیک می‌شد و عرقی سرد بر تنم می‌نشست.

مجبور بودم مثل کبک سرم را زیر برف ببرم تا همه چیز بگذرد. اکنون سه فرزند دارم و هنوز هم در حال یادگیری هستم، اما خودم را متخصص امر بچه‌داری نمی‌بینم، تنها می‌دانم با در میان گذاشتن تجاربم با دوستان و نیز به واسطه شیوه قدیمی آزمایش و خطا، اعتماد به نفس زیادی کسب کرده‌ام. بچه‌داری قانون دشواری ندارد، بلکه موضوع فقط یافتن راه حل صحیح برای شما و خانواده‌تان است. به عقیده من مادر بودن خود مزیتی شگفت‌انگیز است، اما مادری شاغل بودن، هنری است مستلزم شهامت و جسارتی خاص.

امیدوارم که این کتاب اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، به یادتان آورد که تنها نیستید و به شما کمک کند تا اوقاتِ پرمشغله‌تان را بهترین لحظات زندگیتان سازید. کارول اسمیلی‌

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ایلین فارسلند ، کارول اسمیلی

مترجم

فریبا مقدم

تعداد صفحات

209

حجم (مگ)

33

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی م‌84-15320
سرشناسه اسمایلی، کارول – م.
Smillie, Carol
عنوان و نام پدیدآور راهنمای مادران شاغل‌/ کارول اسمیلی‌؛ باهمکاری ایلین فارسلند؛ مترجم فریبا مقدم‌.
مشخصات نشر تهران‌: صابرین‌، 1388.
مشخصات ظاهری 154 ص.
فروست کلیدهای همسران موفق‌.
وضعیت فهرست نویسی فاپا(چاپ چهارم(برون‌سپاری)).
یادداشت عنوان اصلی‌: .Carol Smillie's working mum's handbook, 2003
یادداشت چاپ اول: 1384(فیپا).
یادداشت چاپ دوم: 1384.
یادداشت چاپ سوم: 1386.
یادداشت چاپ چهارم.
یادداشت چاپ پنجم: 1388(فیپا).
یادداشت چاپ ششم: 1390 (فیپا).
موضوع مادران شاغل
موضوع کار و خانواده
شناسه افزوده فرسلند، آیلین
شناسه افزوده Fursland, Eileen
شناسه افزوده مقدم‌، فریبا، -، مترجم
رده بندی کنگره HQ759/48/الف‌5ر2 1388
رده بندی دیویی 306/8743

دیدگاهی دارید؟