0

 

رمانتیک‌های عاشق (صوتی)

توضیحات

رمانتیسیسم یکی از مکتب‌های هنری و ادبی مهمی است که به احساسات اهمیت زیادی می‌داد. هنرمندان رمانتیک در آن زمان از قلمروی سنتی رد شدند و به سوی برآورده ساختن آرزوها و خواسته‌های شخصی خود قدم برداشتند. رمانتیسم نوعی واکنش احساسی در برابر خرد نیز محسوب می‌شود. نویسندگان رمانتیک به درون انسان بیشتر از همیشه اهمیت می‌دادند و گرایش زیادی به توصیف کردن خیالات و رؤیاهای خود نیز داشتند.

از برجسته‌ترین نویسندگان رمانتیک در فرانسه می‌توان به ویکتور هوگو، ژان ژاک روسو و الکساندر دوما، در انگلستان به لرد بایرون، ویلیام بلیک و ساموئل تیلور کالریج، در آلمان به یوهان ولفگانگ فون گوته و یوهان کریستف فریدریش فن شیللر و در روسیه به پوشکین و لرمانتوف اشاره کرد. اهمیت به فردیت، هیجانات و احساسات هنرمند، عدم تبعیت از قوانین ثابت و پیروی از امیال ذهنی از اصول اصلی مکتب رمانتی‌سیسم هستند.

کتاب رمانتیک‌های عاشق واسطه‌ای است برای شناخت درونی‌ترین احساسات این شاعران و نویسندگان و علاوه بر این با شنیدن آن می‌توانید به اطلاعات فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی آن دوران دست پیدا کنید. نویسندگان و شاعران رمانتیک با عنصر تخیل، وجود خود را سرشار می‌کردند و از دریچهٔ دیدی شورانگیز به دنیا نگاه می‌کردند. زمانی که نهال عشق در دل این افراد کاشته می‌شد، چندی نمی‌گذشت که به آتشفشانی از احساسات بدل می‌شد و در قالب نامه‌های عاشقانه به یار و همدلشان به بیرون پراکنده می‌شد.

در کتاب رمانتیک‌های عاشق در ابتدا با زندگی و آثار این نویسندگان برجسته آشنا می‌شوید و بعد از آن نامه‌های عاشقانه آن‌ها به دوست یا معشوقه‌شان را می‌شنوید. این نامه‌ها که به محرمان اسرار این افراد نوشته شده‌اند، به‌سان دالانی هستند به دنیای درون این افراد و چه بسیار جنبه‌های نهفته در سرشت و شخصیت آن‌ها از طریق این نامه‌ها آشکار می‌شود.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

کاوه میرعباسی
مترجم: فرناز تیمورازف

گوینده

شهره روحی، هوتن شاطری پور

حجم (مگ)

206

مدت زمان (دقیقه)

210

دیدگاهی دارید؟